بی میلی اردن نسبت به تقویت مناسبات تجاری با ایران

کدخبر: 2170522

یک مقام ارشد اردنی با اشاره به اختلاف نظرهای سیاسی میان ایران و اردن، احتمال برقراری روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری میدل ایست مانیتور، یک مقام ارشد اردنی با اشاره به اختلاف نظرهای سیاسی میان ایران و اردن، احتمال برقراری روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور را رد کرد.

این اظهارات پس از آن بیان می شود که سفیر ایران در امان اخیرا در اظهاراتی ابراز امیدواری کرده بود که کمیسیون مشترک ایران و عمان نشست های خود را برای بررسی مسائل متعدد مورد علاقه طرفین و همچنین تقویت روابط در زمینه های مختلف از سر بگیرد. آخرین نشست کمیسیون مشترک دو کشور 12 سال پیش برگزار شده است.

در همین حال، روز پنجشنبه، نمایشگاه ده روزه محصولات ایرانی در امان، پایتخت اردن آغاز به کار کرد.

محبتی فردوسی، سفیر ایران در اردن گفت، این نمایشگاه به ارتقاء روابط تجاری دو کشور کمک خواهد کرد. وی ابراز امیدواری کرد که محصولات شرکت های اردنی نیز در ایران به نمایش گذاشته شود. سفیر ایران در اردن همچنین خواستار تسهیل عملیات گمرکی برای واردات کالاهای ایرانی به اردن شد.

اما این مقام اردنی در واکنش به سخنان سفیر ایران گفته: «هیچ موافقتنامه تجارت دوجانبه بین دو کشور وجود ندارد و ایران هم عضو سازمان تجارت جهانی نیست بنابراین تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی از این کشور اعمال می شود.»

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: