کارشناس تعلیم و تربیت در گفت‌وگو با فارس:

مدارس در اشغال «آزمون‌ها» هستند/ تست‌زنی دانش‌آموزان از پایه دوم ابتدایی

کدخبر: 2170892

کارشناس تعلیم و تربیت گفت: مدارس ما در اشغال آزمون‌ها هستند و چه بخواهیم و یا نخواهیم دانش‌آموزان از سال دوم ابتدایی شروع به تست زدن می‌کنند.

کوروش فتحی کارشناس تعلیم و تربیت در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «حذف آزمون های مدارس خاص»، اظهار داشت: اگر بخواهیم فرصتی برای تربیت شهروند سالم داشته باشیم، باید به دانش آموزان فضای لازم داده شود؛ در حالی که دانش آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه این فرصت را از دست می دهند.

وی ادامه داد: مدارس ما در اشغال آزمون ها هستند و چه بخواهیم و یا نخواهیم دانش آموزان از همان سال دوم ابتدایی شروع به تست زدن می کنند.

این کارشناس تعلیم و تربیت افزود: با حذف آزمون های ورودی مدارس خاص و استقرار سیستم ارزشیابی توصیفی این امکان را به معلم می دهیم تا دانش آموزان را عمیق تر ارزیابی کند و به آموزش مهارت های اجتماعی بپردازد.

فتحی در خصوص «بومی سازی مطالعات تطبیقی کشورهای دیگر در خصوص جذب دانش آموزان نخبه»، تصریح کرد: بنده نمی گویم که ما مثل آمریکا یا استرالیا شویم، اما این کاری را که انجام می دهیم و آزمون ورودی برگزار می کنیم، از سوی بیشتر متخصصان تعلیم و تربیت زیر سؤال است و حتی در این کشورها جداسازی دانش آموزان از یکدیگر صورت نمی گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: