واکنش ترکیه به اعلام تاریخ انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس

کدخبر: 2171711

وزارت خارجه ترکیه از آمریکا به دلیل اعلام تاریخ انتقال سفارت واشنگتن در اراضی اشغالی به بیت‌المقدس به شدت انتقاد کرد و چنین اقدامی را «بی توجهی به تصمیمات سازمان ملل» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش‌ها به اعلام تاریخ انتقال سفارت آمریکا در اراضی اشغالی به شهر بیت‌المقدس، وزارت خارجه ترکیه چنین اقدامی را «نگران‌کننده» خواند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سیاست‌های خود برای راضی کردن صهیونیست‌ها و زیر پا گذاشتن حقوق فلسطینیان قصد دارد در هفتادمین روز تأسیس «رژیم اشغالگر قدس» انتقال سفارت آمریکا به قدس را اجرا کند.

پانزدهم آذرماه بود که رئیس جمهوری آمریکا طی سخنرانی خود در کاخ سفید اعلام کرد که دولت این کشور شهر قدس را به پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت می‌شناسد.

«دونالد ترامپ» همان روز با امضای سند سفارت آمریکا از شهر تل‌آویو به قدس دستور داد اقدامات لازم را برای این کار اتخاذ شود.

روز جمعه، یک منبع در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ 14 می (24 اردیبهشت) با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس موافقت خواهد کرد.

ترامپ امروز طی سخنرانی روز گذشته در کنگره سالانه محافظه کاران در واکنش به این خبر گفت که «انتقال سفارت ما از تل‌آویو به قدس کار درستی است».

تعیین 14 می برای انتقال سفارت مصادف با روز نکبت (یوم النکبه) و هفتادمین سالگرد تأسیس «کشور جعلی اسرائیل» است.

در حالی که واکنش‌های منفی به اعلام تاریخ انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس ادامه دارد، ترکیه که پیشتر مخالفت خود را با چنین اقدامی اعلام کرده بود، باز هم در این باره اظهارنظر کرد.

به گزاش خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد تصمیم آمریکا نشانگر اصرار این کشور بر آسیب رساندن به صلح در منطقه است.

به گفته این وزارتخانه، تصمیم جنجالی آمریکا درباره انتقال سفارت به قدس، بی توجهی به تصمیمات سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و بسیار نگران کننده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: