رضا حیدری در گفت‌گو با فارس:

هیچ‌کسی دلسوز هزینه‌‌های بخش خصوصی در سینما نیست/ فیلم‌ها در جشنواره اکران می‌شوند که قربانی شوند!

کدخبر: 2172245

رضا حیدری گفت: آیا برای حمایت از بخش خصوصی و افرادی که سرمایه‌های شخصی خود را وارد سینما می‌کنند قوانین، تبصره و یا هر نوع تمهید دیگری اندیشیده شده است؟ هیچ کسی دلسوز بخش خصوصی نیست.

رضا حیدری سرمایه گذار و بازیگر فیلم سینماییی «شاخ کرگدن» در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در ارتباط با گله های خود از زمان بد اکران فیلمش و از بین رفتن سرمایه اش گفت: بنده به عنوان سرمایه گذار این فیلم سینمایی تلاش کردم که یک فیلم خوب با محتوای درست و ملی کار کنم و در این مسیر از جان و دل مایه گذاشتم و با این نگاه در 3 الی 4 کشور که این اثر تولید می شد هزینه کردم. هزینه های ساخت آن را با تمام سختی ها و مشقت هایی که در مسیرمان وجود داشت پرداخت کردم، اما از این گله مند هستم که شرایط خوبی برای اکران این فیلم ایجاد نشد. فیلمی که من به صورت کاملاً شخصی هزینه هایش را پرداخت کردم. پس چطور باید بخش خصوصی را برای حضور در سینما امیدوار کرد؟، آیا غیر از این است که تصمیم گیران و مدیران سینمایی باید برای فیلم هایی که در بخش خصوصی و با سرمایه کاملاً شخصی ساخته می شود، دوستانه رفتار کنند به طوریکه امید برای حضور و ماندن در سینما را در وجود امثال من زنده نگه دارند؟

وی در ادامه افزود: آیا برای حمایت از بخش خصوصی و افرادی که سرمایه های شخصی خود را وارد سینما می کنند قوانین، تبصره و یا هر نوع تمهید دیگری اندیشیده شده است؟ هر چقدر افراد عاشق سینما باشند اما هیچکس راضی نمی شود که هزینه هنگفتی را برای تولید یک اثر هنری و سینمایی انجام دهد که بعد از آن اصل پولش هم برنگردد و متحمل ضرر و زیان شود. بگذارید این نکته را صادقانه عرض کنم که من به هیچ عنوان به دنبال سود پولم نبودم، بلکه تنها می خواستم در بهترین حالت اصل پولم بازگردد و در این میان برای چیزی که به آن علاقه دارم هزینه کنم تا در کنارش افراد شاغل در این زمینه نیز امیدوارانه به کار خود ادامه دهند. این نکته را با صدق دل می گویم که من آمدم تا به سینما و سینماگران با هزینه شخصی کمک کنم و بودجه ای را به این فضا تزریق کنم اما هیچکسی دلسوز من و پولی که آوردم نبود.

حیدری در ادامه اظهار داشت: بیش از یک میلیارد هزینه کرده ام و امروز فیلمم 25 میلیون تومان فروخته است. در بدترین زمان به فیلم «شاخ کرگدن» اکران دادند فیلمی که باید با مهربانی بیشتری با آن رفتار می شد، حداقل به خاطر هزینه شخصی که وارد این فیلم شده است.واقعا دوست دارم که مردم و علاقه مندان به سینما این را بدانند که این فیلم ها نیاز به حمایت دارد. ما سانس بد داشتیم، سینمای خوب به ما ندادند، فکر کنید در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر ما فیلم مان را اکران کردیم.

او گفت: آیا فیلم هایی که در زمان جشنواره اکران می شوند قرار است قربانی شوند؟ در نهایت در پاسخ به صحبت های من برخی می گویند شما حق انتخاب داشتید و فیلم تان را اکران نمی کردید اما باید این نکته را در نظر گرفت بنده که از بخش خصوصی وارد این فضا شدم چقدر باید تحمل و صبوری به خرج دهم و سرمایه میلیاردی خودم را تا مدت نامعلوم دیگری راکد نگه دارم. آیا این نوع برنامه ریزی و برخورد در سینما با سرمایه گذاران بخش خصوصی انصاف است؟ چه انصافی است که عده ای چرخش سینما را بر عهده دارند و به راحتی فیلم می سازند، اکران می کنند آن هم در بهترین زمان.

رضا حیدری در ادامه عنوان کرد: این اتفاقات در شرایطی برای من رخ داده است که من شخص غریبه با فضای سینما نیستم. تحصیل کرده و درس خوانده این حوزه هستم، در حوزه کارگردانی دستیاری کردم و می دانم که چه زحمت هایی برای ساخت یک فیلم کشیده می شود و نادیده گرفتن یک فیلم یعنی نادیده گرفتن زحمات افراد زیادی که برای آن زحمت کشیده اند.واقعاً از این فضا دلشکسته ام به دلیل اینکه تعدادی سودجو در سینما تنها به دنبال منفعت های شخصی خودشان هستند و به امثال من لطمه می زنند.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: