کنفرانسی در سنگال خواستار مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت حج شد

کدخبر: 2172400

یک کنفرانس بین المللی در سنگال با انتقاد از اغراض سیاسی و اقتصادی عربستان در برگزاری مراسم حج و عمره، خواستار مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت این امر شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روز شنبه گذشته، کنفرانس بین المللی «ابعاد سیاسی و اقتصادی مدیریت عربستان بر نمادهای مقدس اسلامی و فلسفه حج» با مشارکت وسیع شخصیت های دینی و علمی جهانی و نمایندگان سازمان ها و نهادهای سنگالی در پایتخت این کشور برگزار شد.

در این کنفرانس یک روزه همچنین اساتید دانشگاهها و شخصیت های سیاسی سنگالی و همچنین سرهنگ «مالک سیسیه» و « عبدالعزیز دیوب» مشاوران رئیس جمهور سنگال نیز حضور داشتند، در چندین کارگروه مختلف، مواضع افراد بررسی شد.

این کنفرانس بر روی ابعاد سیاسی و اقتصادی منتج از سوء مدیریت عربستان بر اماکن مقدس اسلامی و چگونگی مشارکت کشورهای اسلامی در اداره حج و عمره تمرکز داشت و «هیأت بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان در حرمین» که بانی اصلی این کنفرانس بود، در بیانیه ای چرایی درخواست مشارکت دولت ها و مؤسسات اسلامی در مدیریت حج را تشریح کرد.

در این کنفرانس همچنین مسئولان امور حج سنگال در خصوص مشکلاتی که شهروندان سنگالی در پی ادای حج و عمره با ان مواجه می شوند صحبت کردند که موجب تعجب حاضران از نبود زیرساخت های مناسب در عربستان شد.

«هیأت بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان در حرمین» از ابتدای سال میلادی جاری کار خود را در راستای جلوگیری از سیاسی شدن حج و فشار بر عربستان جهت مدیریت بهتر نمادهای اسلامی و حفظ مکان های تاریخی آغاز کرد.

گفتنی است که در جریان فاجعه منا در سال 94 که باعث شهادت 2236 حاجی شد، 62 سنگالی و در مجموع 1273 آفریقایی تبار نیز در بین شهدا حضور داشتند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: