جلسه تعیین حقوق کارگران در سال ۹۷ برگزار شد

کدخبر: 2179141

نشست مشترک وزیر کار و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی در ساختمان وزارت کار به منظور تعیین حقوق کارگزان در سال ۹۷ آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دقایقی پیش علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی به منظور تعیین مزد کارگران در سال 97 نشست مشترکی را در وزارت کار برگزار کردند.

گفتنی است، سبد معیشت کارگری 2میلیون و 670 هزار تومان در ماه تعیین شده بود، که اعضای شورای عالی کار باید در این نشست با مبنا قراردادن این بسته، مزد سال آینده را برای سال 97 تعیین تکلیف کنند.

همچنین در 25 اسفندماه سال 95 مزد ماهانه کارگران برای سال 96، رقم 929931 تومان تعیین شد که این رقم شکاف زیادی با حداقل های زندگی کارگران داشت و از سوی دیگر کارفرمایان با رشد لایه های رکود در اقتصاد توان افزایش بیش از حد دستمزد را نداشتند.

اگرچه کارفرمایان وعده دادند که امسال وضعیت کارگران نسبت به سال های گذشته بهتر باشد، اما همچنان از بیشتر شدن تعطیلی بنگاه های اقتصادی و نبود سرمایه در گردش ناراضی اند.

اکنون وزیر کار با گرفتن رأی اعتماد مجدد از نمایندگان ملت به نشست شورای عالی کار آمده تا میزان افزایش مزد سال 97 بیش از 13 میلیون کارگر ایرانی را به همراه شرکای اجتماعی خود تعیین کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: