برقراری پرواز مستقیم بین تهران و بلگراد

کدخبر: 2179183

معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری جمهوری صربستان گفت آغاز عملیات پرواز مستقیم هواپیمایی ایران به کشورش، نقش موثری در توسعه روابط بین ایران و صربستان خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری جمهوری صربستان گفت: آغاز عملیات پرواز مستقیم هواپیمایی ایران ایر به کشورمان، نقش موثری در توسعه روابط بین ایران و صربستان خواهد داشت و ما امروز این رخداد را جشن گرفته ایم.

"لیائیچ" امروز در مراسم جشن دومین عملیات پرواز مستقیم تهران -بلگراد که با حضور مقامات این کشور و سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد افزود: امروز بعد از ۲۸ سال این قدم مهم و تأثیر گذار برداشته شد و پرواز مستقیم تهران- بلگراد هم موجب توسعه گردشگری و مهمتر از آن توسعه تجارت بین صربستان و ایران خواهد شد.

وزیر گردشگری صربستان افزود: ما به گرمی از گردشگران ایرانی در صربستان استقبال می کنیم. وزارت گردشگری صربستان در مورد سلائق و علائق گردشگران ایرانی مطالعات بسیاری کرده است. مسئولین این وزارتخانه سفری به ایران داشته اند و در نمایشگاه گردشگری در تهران حضور یافتند و اقدامات مشترکی نیز با اسلوونی در مورد نحوه جذب گردشگران انجام داده اند.

حسین ملاعبدالهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان هم گفت: برقراری پرواز مستقیم دومین دستاورد مهم دو کشور طی ۶ ماه گذشته برای آسان سازی مراودات مردمی و توسعه همکاری های گردشگری، تجاری، بازرگانی، فرهنگی و علمی و آموزشی تلقی می شود.

وی افزود: اولین دستاورد مهم در این راستا لغو روادید بین دو کشور در سپتامبر ۲۰۱۷ بود.

سفیر کشورمان تصریح کرد تحقق این دو هدف مهم که در ابتدا بسیار دور از دسترس به نظر می رسید، حاصل اراده مثبت و جدی مسئولان دو کشور برای توسعه همه جانبه همکاری ها محسوب می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: