کسب رتبه اول ایران در بخش کسب‌وکار المپیاد جهانی فناوری‌نانو

کدخبر: 2195947

بر اساس رای داوران بین‌المللی کره‌جنوبی در بخش نوآوری، ایران در بخش کسب‌وکار، مالزی در بخش علم‌وفناوری و تایوان برترین‌ تیم‌های نخستین المپیاد بین المللی فناوری‌نانو شناخته شدند.

به گزارش ایسنا ، اولین المپیاد جهانی فناوری نانو با معرفی برندگان رقابت‌ها به کار خود خاتمه داد. بر اساس رای داوران بین‌المللی کره‌جنوبی در بخش نوآوری، ایران در بخش کسب وکار، مالزی در بخش علم و فناوری و تایوان در بخش امتیازات کل، رتبه اول را به‌دست آوردند.

در مراسم اختتامیه این المپیاد دکتر علی بیت‌اللهی، مدیر کمیته راهبری المپیاد پروژه‌ها و چالش‌های مطرح شده در این المپیاد را در سطح بالایی توصیف کرد و گفت: از سوی دیگر ایده‌های مطرح ‌شده توسط تیم‌ها برای رفع این چالش‌ها بسیار جالب توجه بوده است.

وی ادامه داد: این ایده‌ها به ‌صورت مستقیم با چالش‌های مطرح شده مرتبط بودند و با توجه به دوره‌ها و کارگاه‌های مربوط به تجاری‌سازی و راه‌اندازی شرکت در این المپیاد، این ایده‌ها می‌تواند از حالت ایده آزمایشگاهی به صنعتی تبدیل شوند.

بیت‌اللهی یکی از اهداف این المپیاد را کمک به شرکت‌کنندگان خلاق برای خارج کردن این ایده‌ها از حالت ذهنی و پیاده‌سازی آن در مقیاس صنعتی دانست و یادآور شد: از جمله نکات مثبت این المپیاد، کار تیمی و گروهی شرکت‌کنندگان بود که موجب هم‌افزایی در ایده‌پردازی و پیاده‌سازی ایده‌ها برای حل چالش‌های این المپیاد ‌شد.

دکتر سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در این مراسم با تشریح توانمندی 9 تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، گفت: یکی از اهداف این المپیاد ترغیب شرکت‌کنندگان برای تجاری‌سازی نوآوری‌ها و ایده‌ها بوده، ضمن آنکه تشکیل شرکت در موضوع آب و محیط‌زیست از جمله نقاط قوت این رقابت بین‌المللی است.

وی به جایگاه ایران در جهان در حوزه فناوری‌نانو اشاره کرد و یادآور شد: کسب رتبه چهارم جهان در تولید علم از سوی ایران گام بزرگی در مسیر توسعه فناوری‌نانو در کشور است.

سرکار، ایجاد 178 شرکت و 40 محصول تاییدشده را از جمله دستاوردهای یک دهه فعالیت ستاد توسعه فناوری ‌نانو دانست که با صادرات این محصولات به 45 کشور جهان، فرصت‌های تازه‌ای برای تولید ثروت از فناوری‌نانو بوجود آمده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اسپانیا، کره‌جنوبی، آلمان، روسیه، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین را از جمله بازارهای هدف محصولات مبتنی بر نانو ایران ذکر کرد و ادامه داد: توسعه صنعتی فناوری ‌نانو از جمله اهداف ستاد فناوری‌ نانو است، ضمن آنکه حوزه سلامت یکی از حوزه‌هایی است که بیشترین دستاوردهای فناوری‌نانو را به خود اختصاص داده است.

بر اساس رای داوران تیم‌های برتر نخستین دوره المپیاد جهانی فناوری‌نانو به این شرح است:

در بخش نوآوری "ریچارد نوح" از کره‌جنوبی، حائز رتبه اول و موفق به کسب جایزه 2000 یورویی شد.

در بخش علم و فناوری "تیم مالزی" رتبه اول را از آن خود و جایزه 2000 یورویی را دریافت کردند.

در بخش کسب و کار "تیم نانیت" از ایران حائز رتبه‌ اول و برنده جایزه 2000 یورویی شد.

در بخش کلی نیز "تیم تایوان" رتبه اول شناخته شد و به آن جایزه 3000 یورویی اعطا شد.

نخستین المپیاد بین‌المللی فناوری‌نانو، عصر یکشنبه با اعطای گواهینامه‌ها به شرکت‌کنندگان به کار خود پایان داد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: