معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

انجمن‌های اسلامی بزرگترین شبکه از لحاظ اثربخشی/ شعاع اثربخشی برنامه‌ها در مدارس دوچندان می‌شود

کدخبر: 2195951

کاظمی با اشاره به اینکه شعاع اثربخشی برنامه‌ها در مدارس دوچندان می‌شود، گفت: توسعه کمی و کیفی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بسیار مهم است.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در هشتمین نشست راه روشن و در جمع مسئولین اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به نقش اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در اثرگذاری و تاثیر بخشی در دانش آموزان گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به عنوان بزرگترین شبکه دانش آموزی از لحاظ اثر بخشی و یکی از مهم ترین شبکه دانش آموزی در نظام تعلیم و تربیت است که نقش مهمی را در این بین ایفا می کند.

کاظمی مطرح کرد: این تشکیلات یک تشکیلات دانش آموز نهاد بوده و این بسیار حائز اهمیت است، یعنی اغلب فعالیت ها و برنامه ریزی ها توسط دانش آموزان انجام می شود.

وی گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تنها نهادی است که مستقیما زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می شود و این موهبتی است که نصیب اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شده و چشم امید مقام معظم رهبری به این تشکل بیش از سایز تشکل هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان انجمن های اسلامی با نشاط، شجاع، ولایتمدار ،تکلیف پذیر هستند و با اخلاص برنامه ها و فعالیت های خود را دنبال می کنند.

کاظمی بیان کرد: توسعه کمی و کیفی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بسیار مهم است و دامنه اثر بخشی اتحادیه نیاز به توسعه کمی دارد؛ حتی به نظر می رسد اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان می تواند در دوره ابتدایی و پایه ششم و هفتم ورود پیدا کند و در این راستا اثر بخش و تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به 2 نقش مهم در فعالیت های تربیتی گفت: خودسازی و دگر سازی دو ماموریت مهمی است که باید مدنظر همه قرار گیرد زیرا تا برنامه ای برای خود نداشته باشیم نمی توانیم دیگران را در مسیر تعلیم و تربیت قرار دهیم.

معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: روحیه بسیار خوب ، با نشاط و انقلابی دانش آموزان انجمن های اسلامی باید به سایر تشکل ها و دانش آموزان انتقال یابد و اتحادیه باید با مدرسه محوری و اجرای برنامه ها و فعالیت های خود در مدرسه این ارزش ها را در مدارس احیا کنند اگر برنامه ها را در کف مدارس انجام دهند شعاع اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: