در گفتگوی ویژه خبر مطرح شد؛

قیمت مسکن از اواسط سال گذشته افزایش یافت/اجرای بسته ارزی دولت، قیمت صعودی مسکن را کنترل می‌کند

کدخبر: 2196868

وضعیت بازار مسکن در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب (۲۷ فرودین ماه) بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی قائدی معاون دفتر امور اقتصادی وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت بازار مسکن در برنامه گفت وگوی ویژه خبری امشب (۲۷ فرودین ماه) اظهار کرد: از سال ۹۲، بازار مسکن وارد دوره رونق شد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۵، رونق بازار مسکن ادامه داشت، افزود: در سال گذشته تا حدودی شاهد رونق این بازار و افزایش میزان معاملات بودیم، اما در اسفند و فروردین ماه هر سال تعداد معاملات کاهش می یابد و نمی توانیم این دو ماه را ملاک معاملات قرار دهیم.

قائدی با تاکید براینکه در نیمه دوم سال گذشته شاهد رونق معاملات و افزایش قیمت مسکن بودیم، اضافه کرد: مسکن کالایی اقتصادی است و فعالیت در بازار آن باید توجیه اقتصادی داشته باشد همچنین با وجودی که تورم درقیمت برخی کالا ها کنترل شد، اما میانگین نرخ تورم در بازار مسکن دو رقمی بود و این امر باعث شد قیمت مسکن هم ثابت باقی بماند.

معاون دفتر امور اقتصادی وزارت راه گفت: برای اینکه فعالیت در بازار مسکن اقتصادی شود، باید قیمت آن افزایش پیدا می کرد لذا از اواسط سال گذشته قیمت مسکن افزایش یافت.

وی بیان کرد: در ماه های پایانی سال گذشته با التهاب نرخ ارز مواجه شدیم و این مسئله باعث ایجاد تورم انتظاری شد البته همین تورم به سایر بازار ها از جمله بازار مسکن سرایت کرد و شیب افزایش قیمت صعودی تر و تندتر شد با این حال اگر دولت بتواند بسته ارزی پیشنهادی خود را اجرایی کند، روند صعودی قیمت مسکن قابل کنترل خواهد بود.

ادامه دارد...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: