رئیس کمیته پیگیری و نظارت بر مصوبه شهر دوستدار کودک؛

مستندی از تشکیل کمیته شهر دوستدار کودک موجود نیست

کدخبر: 2198448

نخستین جلسه کمیته نظارت و پیگیری شهر دوستدار کودک با حضور اعضای شورای شهر تهران برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری مهر ، جلسه کمیته نظارت و پیگییری مصوبه شهر دوستدار کودک با حضور علی اعطا، الهام فخاری، حجت نظری، شهربانو امانی، زهرا صدراعظم نوری و بهاره آروین اعضای این کمیته برگزار شد.

در این جلسه مرور روند تصویب، میزان عملی شدن مصوبه شهر دوستدار کودک، تعیین برنامه برای اجرای این طرح و نظارت و پیگیری از کمیته اجرایی آن بررسی شد.

به گفته الهام فخاری رئیس کمیته نظارت و پیگیری مصوبه شهر دوستدار کودک، هیچ گزارش مستندی مبنی بر تشکیل این کمیته در دوره‌های قبلی نبوده و اگر کمیته‌ای هم تشکیل شده صورتجلسه ای موجود نیست.

فعالیت کمیته اجرایی، دبیرخانه و کارگروه‌های تخصصی و بازنگری و مرور آیین‌نامه اجرایی مصوبه شهر دوستدار کودک از جمله مسائل دیگری بود که در این جلسه بررسی شد.

به گفته فخاری، پیگیری سند مهمی مثل مصوبه شهر دوستدار کودک می‌تواند یکی از وجوه تمایز شورای پنجم با دوره‌های قبلی خود باشد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در توضیح لزوم اهمیت عملی شدن این مصوبه گفت: شهری که برای کودک سازنده، پویا و امن باشد برای بقیه شهروندان هم امن و مناسب خواهد بود. چرا که کودکی حساس‌ترین دوره رشدی یک انسان است.

وی همچنین با اشاره به طرح‌های اجرا شده در سطح شهر ادامه داد: هرچند در سطح شهر کارهایی برای کودکان انجام شده، اما این اقدامات به گونه‌ای نیست که به عنوان مولفه‌های الگوی شهر دوستدار کودک تعریف شود. این کارهارا مستند سازی و ارزیابی خواهیم کرد تا مشخص شود چه مقدار از آنها در پیوند با این مصوبه است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: