دریادار خانزادی در نشست خبری:

شمال اقیانوس هند توانایی تولید قدرت دارد بشرط آنکه یکپارچه باشد

کدخبر: 2199047

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: منطقه اقیانوس هند و بخصوص شمال آن توانایی تولید قدرت دارد بشرط آنکه یکپارچه باشد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در آستانه برگزاری اجلاس بزرگ فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IONS) که از روز دوشنبه به میزبانی نداجا در تهران برگزار می شود، صبح امروز در نشست خبری به تشریح اهداف برگزاری این همایش در کشورمان پرداخت.

به گزارش فارس، اجلاس کشورهای شمال اقیانوس هند شامل 23 عضو دائم و 9 عضو ناظر است و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز جزو اعضای دائم این اجلاس است.

این اجلاس که تاکنون 5 دوره آن در کشورهای مختلف برگزار شده، بزرگترین اجلاس نظامی تاریخ ایران است , طبق برنامه قرار است حدود 35 هیات عالی رتبه نظامی از کشورهای مختلف جهان برای شرکت در آن به تهران سفر کنند.

دریادار خانزادی در این نشست اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۶ با تصویب جلسه محرمانه فرماندهان نیزوهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند عهده دار این احلاس شد و ریاست آن برای دو سال با نداجا است.

وی افزود: اقیانوس هند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و سهم بسیاری در حدود یک سوم در تجارت جهانی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه 70 درصد منابع انرژی جهان در منطقه عرب آسیا بوده و ایران و خلیج فارس در مرکز آن است، گفت: ۱۷ میلیون بشکه نفت در روز از تنگه هرمز برای صادرات عبور کرده و پس از آن وارد اقیانوس هند می شود.

خانزادی تصریح کرد: منطقه اقیانوس هند و بخصوص شمال آن توانایی تولید قدرت دارد بشرط آن که یکپارچه باشد.

وی خاطرنشان کرد: این منطقه ظرفیت این را دارد که ثروت زیادی تولید کند لذا قدرتهای مختلف بدنبال تسلط بر آن هستند و همواره در آن حضور داشته اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امریکا یکی از بزرگترین ناوگان خود که ناوگان شماره ۵ است را در اقیانوس هند مستقر کرده است.

ادامه دارد...

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: