کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ریاض و رژیم صهیونیستی می‌خواهند ناتو وارد خلیج فارس شود

کدخبر: 2199079

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: عربستان و رژیم صهیونیستی پروژه ایران‌هراسی را در پیش گرفتند و قصد دارند پای ناتو را در خلیج فارس باز کنند.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به رزمایش یک ماهه عربستان در آب های خلیج فارس اظهار کرد: بعد از شکست ائتلاف سعودی در منطقه خصوصا در یمن، سوریه و عراق، جایگاه عربستان در اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس نزول کرده است.

وی افزود: سعودی ها که مدعی رهبری جهان اسلام و عرب هستند چگونه 750 میلیارد دلار به آمریکایی ها می دهند و 5 میلیون شغل برای آنها ایجاد می کنند، اما حاضر نیستند یک گلوله به سوی رژیم صهیونیستی که دشمن اعراب است شلیک کنند.

کنعانی مقدم ادامه داد: عربستان قصد دارد با انجام مانورهای نظامی و لشکرکشی های مختلف، وضعیت خود را در جهان عرب تثبیت کند و با همراهی رژیم صهیونیستی پروژه ایران هراسی را در پیش بگیرد تا پای ناتو به خلیج فارس باز شود و قدرت نظامی خودشان را با سیستم های نظامی منطقه از جمله فرانسه، انگلیس و آمریکا هماهنگ کنند.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: عربستان از نظر روحی، هم پیمانانش را در منطقه توجیه می کند که قدرت منطقه ای است و بر اوضاع تسلط دارد.

وی درباره اهداف عربستان در منطقه و اینکه تا چه اندازه می تواند آنهار ا محقق کند، بیان کرد: عربستان تلاش خود را در اتحادیه عرب به کار گرفت تا امارات چراغ سبزی نشان دهد و درباره مناقشات جزایر خلیج فارس از طریق سازمان های بین المللی وارد عمل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: