گوگل عکس پروفایل کاربران را به انیمیشن تبدیل می کند

کدخبر: 2199330

گوگل حق امتیاز اختراعی را ثبت کرده که براساس آن عکس پروفایل کاربران به انیمیشن تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، گوگل به تازگی حق امتیاز اختراع جدیدی را ثبت کرده است. این حق امتیاز در حقیقت روشی برای ساخت «شناسه انیمیشنی» برای کاربر است.

طبق توضیحات این حق امتیاز، سیستم می تواند از طریق دوربین جلویی چند عکس از کاربر بگیرد و یک انیمیشن کوتاه بسازد. درمرحله بعد آن را برای دریافت کننده تماس بفرستد تا هنگام برقراری تماس به جای نام کاربر یا عکس او، انیمیشنی کوتاه از او پخش شود. این شناسه را می توان در اپلیکیشن شماره تماس ها، اپلیکیشن های پیامرسان وغیره به کار برد.

گوگل مدتی است که در فکر ارائه راه حلی نوین برای شناسه کاربران است. این اختراع در حقیقت ادامه حق امتیازی است که در می ۲۰۱۶ ثبت شده است. البته گوگل نیز یک نسخه مشابه از این را در Duo اپلیکیشن تماس ویدئویی خود ارائه کرده است. در Duo قبل از آنکه کاربر به تلفن خود پاسخ دهد، موبایل برای دریافت کننده چند ویدئو ارسال می کند. بنابراین فرد متوجه می شود چه کسی با او تماس گرفته است. اما از این ویدئو به عنوان تصویر پروفایل کاربر استفاده نمی شود، بنابراین کمی با حق امتیاز اختراع جدید مختلف است.

البته هنوز مشخص نیست این حق امتیاز چه زمانی ساخته می شود. شرکت هایی مانند اپل و گوگل به طور متناوب حق امتیازهایی را ثبت می کنند که گاه هیچ وقت استفاده نمی شوند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: