اسپوتنیک گزارش داد

حضور صدها تن با لباس نظامی در تظاهرات ضد دولتی ارمنستان

کدخبر: 2201923

در ادامه تظاهرات‌های ضددولتی در ارمنستان، امروز صدها نفر با لباس نظامی در تظاهرات شرکت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه‌های اجتماعی از حضور صدها تن در ارمنستان در حالی که لباس فرم نظامی بر تن داشتند در تظاهرات ضد دولتی خبر می‌دهند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ارمنستان این اقدام را محکوم کرد و اعلام کرده است که چنین رفتاری واکنش محکم قانونی به دنبال خواهد داشت.

چندین گروه مخالف دولت امروز دوشنبه به خیابان‌های ایروان آمده‌اند.

تظاهرات در ارمنستان چند روز پیش در اعتراض به روی کار آمدن «سرژ سرکیسیان» در مقام نخست‌وزیر این کشور که به مدت 10 سال نیز رئیس‌جمهور بوده، آغاز شده بود. معترضان خواستار استعفای وی هستند.

پیشتر سرکیسیان از پاشینیان خواست تا به عنوان رهبر معترضان پای میز مذاکره بیاید اما وی این دعوت را رد کرده و درخواست‌های خود را مطرح کرده بود.

این در شرایطی است که دهها سازمان و نهاد دولتی و سیاسی در ارمنستان با اعلام حمایت از نخست‌وزیر این کشور از او خواسته بودند تا این اعتراضات را با توسل به ابزارهای سیاسی آرام کند.

اعتراضات در ارمنستان از روز دوشنبه گذشته در ایروان و چندین شهر دیگر همزمان با معرفی سرکیسیان برای پست نخست‌وزیری آغاز شد. روز سه‌شنبه پارلمان ارمنستان سرکیسیان را به عنوان نخست‌وزیر این کشور منصوب کرد و روز پنج شنبه معترضان تلاش کردند تا نشست کابینه جدید را مختل کنند.

انتهای‌پیام/م

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: