وزیر دفاع پاکستان: وجود داعش در افغانستان، تهدیدی برای کل منطقه است

کدخبر: 2203221

وزیر دفاع پاکستان که به چین سفر کرده است با اشاره به وجود داعش در افغانستان گفت: این خطر تمام منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، «خرم دستگیر» وزیر دفاع پاکستان در جمع وزرای دفاع دیگر کشورها که در اجلاس همکاری وزرای دفاع شرکت کرده بودند، اعلام کرد: داعش در افغانستان حضور دارد و این خطر تمام منطقه را تهدید می کند.

عضو ارشد حزب نواز گفت: ما در نبرد با تروریسم با تقدیم هزاران قربانی توانستیم به پیروزی برسیم و گروههای افراط گرا را نابود کنیم.

خرم دستگیر تصریح کرد: نبرد با تروریسم برای کشور ما بیش از 120 میلیارد دلار خسارت در پی داشته است، ولی با این وجود ارتش پاکستان عملیات های خود را ادامه داده و اینک شاهد نابودی تروریست ها هستیم.

وزیر دفاع پاکستان بیان کرد: منطقه ما اینک با مسائل و موضوعات خطرناکی نظیر افراط گرایی، فقر، بحران آب، قاچاق انسان، مواد مخدر، مهاجرین و... مواجه است که مدیریت کامل بحران را مشکل می کند.

وی افزود: کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای باید همکاری های خود را افزایش دهند تا تاثیرات مخرب فعالیت های تروریست ها کم شود.

پاکستان پس از همکاری با آمریکا در جنگ افغانستان شاهد افزایش حملات تروریستی در کشور خود شده و طی سال های سیاه بین 2003-2013 بیش از 70 هزار نفر از مردم این کشور قربانی حملات تروریستی شدند.

ارتش پاکستان با اجرای عملیات ضرب عضب از سال 2014 امنیت خوبی را به این کشور هدیه داد و اینک فعالیت های تروریستی در پاکستان با کاهش بسیار چشمگیر مواجه شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: