رئیس کل دادگستری استان تهران:

تنها راه رفع مشکلات مردم، داشتن روحیه جهادی است

کدخبر: 2211250

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: تنها راه رفع مشکلات عدیده مردم، داشتن روحیه جهادی است که با بکارگیری کلیه ظرفیت‌ها و امکانات موجود می‌توان در این عرصه موفق شد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در اولین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران در سال 1397 با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان طی سخنانی اظهار کرد: امید است با بهره مندی از فیوضات ماه رجب و شعبان و آمرزش گناهان وارد ماه رمضان، ماه ضیافت الهی شویم.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های ممتاز ماه رمضان در خطبه نبی مکرم اسلام(ص) تاکید کرد: لازم است در کنار امر خطیر قضا و احقاق حقوق عامه که خود عبادت ارزشمندی به شمار می‌رود، بخشی از وقت خودمان را به عبادت و تلاوت کلام وحی اختصاص دهیم و به عبارت دیگر تلاش کنیم تا از خود و خدا غافل نشویم، البته حوزه اداری تحت مسئولیت مدیران قضایی نیز با رعایت حقوق مراجعین و در وقت غیراداری می بایست با عبادت و نصیحت های بجا و تاثیر گذار و همچنین تلاوت آیات الهی به صورت فراگیر، حال و هوای ماه رمضان به خود بگیرد که مهم ترین مصداق آن شرکت در نماز جماعت است که باید به نحو پررنگ بوده و در ماه های بعدی نیز استمرار داشته باشد و برای تحقق این هدف مقدس، ارائۀ شیوه های جذاب تبلیغی از سوی مدیران، امری حیاتی است، البته وظیفۀ معاونت فرهنگی در این خصوص بسیار خطیر و مهم خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان خود، بار دیگر موضوع رعایت نظم و انضباط اداری از سوی همکاران را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ضرورت این مطلب، ناشی از نگرش جامع ما به آموزه های دینی است. اوج عبادت در ماه رمضان، یعنی روزه مقید به زمان می باشد و اگر چنانچه این عبادت مهم خارج از چارچوب زمانی تعیین شده انجام گیرد مسلما در درگاه الهی پذیرفته نخواهد شد و از این رو، رعایت نظم و ترتیب در محیط اداری یک ضرورت شرعی است و در صورت تخطی از این امر مهم، درروز قیامت بایستی پاسخ گو باشیم، لذا لازم است مراتب مرتباً به قضات و کارمندان گوشزد گردد.

اسماعیلی با اشاره به مشکلات و گرفتاری‌های عدیده مردم در جامعه افزود: تنها راه رفع این مشکلات، داشتن روحیه جهادی است. بعبارت دیگر با بکارگیری کلیه ظرفیت‌های موجود و بهره‌مندی از تمامی امکانات، با یک کار جهادی می‌توان در این عرصه موفق شد.

وی، مقوله اطلاع رسانی را بسیار مهم و حساس برشمرد و تاکید کرد: در تشکیلات قضایی، اقدامات بیشماری صورت می‌گیرد که هم مدیران قضایی استان و هم ستاد قوه قضائیه بعضاً نسبت به آنها بی اطلاع هستند که این ناشی از ضعف در اطلاع رسانی است، لذا می‌طلبد عملکردهای مثبت در واحدهای قضایی به صورت مرتب و همراه با تحلیل لازم به مبادی ذیربط منعکس شود.

در این جلسه، تعدادی از حاضرین به بیان اخبار مهم و مسائل مربوط به حوزه مسئولیت خود پرداختند که حسب مورد پس از انجام مباحث کارشناسی لازم، تصمیماتی نیز اتخاذ گردید که از آن جمله می‌توان به جابجایی مجتمع قضایی خانواده 2 تهران به ساختمان جدید در آینده نزدیک اشاره کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: