بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ - جاکارتا

تشکیل پرونده سلامت برای ۶ فدراسیون/لیست اولیه پزشکان اعلام شد

کدخبر: 2211886

فدراسیون پزشکی در تلاش است تا کاروانی پاک به بازی‌های آسیایی اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بازی‌های آسیایی 2018 به میزبانی جاکارتا و پالمبانگ از اواخر مردادماه به طور رسمی آغاز خواهد شد.

فدراسیون پزشکی نیز معاینات از ورزشکاران رشته‌های مختلف را آغاز کرده و مشاوره نیز در کنار معاینه ورزشکاران در دستور کار فدراسیون قرار گرفته است.

دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت‌ وگو با فارس در این باره گفت: 5-6 فدراسیون مراجعه کرده‌اند، پرونده سلامت برای ورزشکاران تشکیل شده و سایر فدراسیون‌ها نیز طبق برنامه‌ای که داریم به ما مراجعه می‌کنند. در کنار معاینه ورزشکاران، کارهای مشاوره نیز انجام می‌شود.

وی افزود: برنامه اموزشی مبارزه با دوپینگ نیز در دستور کار ما قرار دارد. همکاران ما همچنین در برخی از رشته‌ها تست‌های خارج از مسابقه می‌گیرند. تمام تلاش ما این است کاروانی پاک به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم.

نوروزی همچنین درباره تعداد پزشکان اعزامی به بازی‌های آسیایی، خاطرنشان کرد: ما لیست اولیه را به کمیته ملی المپیک اعلام کرده‌ایم اما هنوز برای لیست نهایی فرصت هست. همکاران ما قرار است چند روز زودتر از آغاز مسابقات به اندونزی اعزام شوند. با توجه به اینکه در این دوره مسابقات در چند منطقه مختلف برگزار می‌شود، در تعداد نفرات اعزامی شرایط نسبت به دوره قبل متفاوت است.

رئیس فدراسیون پزشکی همچنین درباره کم شدن سهمیه‌های وزنه‌برداری در المپیک و اینکه آیا شما با همکاری کمیته و فدراسیون وزنه‌برداری برنامه‌ای برای تغییر شرایط دارید یا خیر، عنوان کرد: ما خیر، اما فدراسیون به دنبال نامه‌نگاری و مکاتبه است. فدراسیون وزنه‌برداری در این چند سال اخیر خیلی خوب کار کرده و با فدراسیون جهانی و همین طور آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ همکاری داشته است، اما تصمیم گرفته شده جهانی است بعید می‌دانم نظر فدراسیون جهانی هم تغییر کند.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: