بلوک دولتی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در بورس فروخته شد

کدخبر: 2212288

تعداد ۲۷۳ میلیون سهم شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس به قیمت پایه اعلامی ۲۴۶۰ ریالی برای سهم امروز(یکشنبه) در بورس فروخته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تعداد 273میلیون و 528 هزار سهم شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس امروز توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از سوی شرک احیا گستر هرمز به قیمت پایه هر سهم 2460 ریال، در بورس اوراق بهادار عرضه و به همین قیمت پایه فروخته شد.

بر اساس این گزارش، این میزان سهام، 78.37 درصد سهام "حفارس" را شامل می شود که به صورت 10 درصد نقد و بقیه اقساط 6 ساله در بازار دوم بورس روی میز فروش رفت.

گفتنی است در اردیبهشت ماه دو سال پیش سازمان خصوصی سازی در حالی بلوک 87 درصدی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس را بفروش رساند که شرکت احیا گستر هرمز آن را خریداری کرد اما این شرکت نتوانسته به موقع اقساط خود را پرداخت کند و حالا خصوصی سازی دوباره این بلوک را روی میز فروش گذاشته است.

البته پیش تر هم سازمان خصوصی سازی در 16 آبان، 13 آذر و 15 بهمن و 14 اسفند سال گذشته چهار بار دیگر اقدام به عرضه بلوک 78 درصدی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس کرده و ناکام مانده است.

بر اساس شنیده ها شرکت تعاونی ایثارگری خدمات حمل و نقل و گردشگری ایده آل که از سال 83 در زمینه خدمات متنوع حمل و نقل همگانی و ارائه خدمات حمل و نقل پاراترانزیت در تهران و سایر شهرهای ایران فعال است، خریدار این بلوک بوده می باشد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: