نمایشگاه «ایران؛ مهد تمدن» در موزه درنتز هلند گشایش یافت

کدخبر: 2222709

نمایشگاه «ایران؛ مهد تمدن» با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند، معاون میراث‌فرهنگی کشور، رئیس موزه ملی ایران و تعدادی از مقامات هلندی در موزه درنتز هلند گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران در باره این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۱۹۶ اثر از بیش از ۶۰ مکان باستانی ایران به نمایش در آمده است.

او افزود: این نمایشگاه شامل هفت گالری است که عبارتند از: شروع استقرار در ایران در دوران پارینه سنگی، یکجا نشینی و استقرار در روستاها، شهرنشینی، دوره عیلام و ماد، دوران طلایی، دوره هخامنشی، نوزایی ایران، دوره پارت و ساسانی و ایران و اسلام.

نوکنده تصریح کرد: فضای گالری‌های نمایشگاه بر اساس معماری بازار ایرانی طراحی شده است و در کنار نممایشگاه، در سالن معرفی، فیلم مستندی درباره ایران به مدت ۱۳/۵ دقیقه پخش می شود.

رئیس موزه ملی ایران ادامه داد: کاتالوگ نمایشگاه نیز با ۱۷ مقاله از پژوهشگران ایرانی و سایر کشورها در ۲۰۸ صفحه و به زبان هلندی منتشر شده است و نسخه فارسی آن نیز به زودی از سوی موزه ملی ایران منتشر می‌شود.

پیش بینی می شود بیش از ۱۵۰هزار نفر از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد. قرار است در آینده‌ای نزدیک نیز نمایشگاهی از آثار کشور هلند در موزه ملی ایران برگزار شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: