سئول به دنبال پایان تخاصم در شبه‌جزیره کره تا پایان ۲۰۱۸

کدخبر: 2223275

یک دیپلمات عالی رتبه کره‌ جنوبی اعلام کرد، دولت این کشور در نظر دارد به صورت رسمی تخاصم در شبه جزیره کره را تا پایان سال جاری میلادی به پایان برساند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خانم کنگ کیونگ-ها وزیر امور خارجه کره‌ جنوبی اعلام کرد: رهبران کره شمالی و آمریکا در اجلاس تاریخی خود درباره این مساله گفت‌وگو کرده‌اند و کره‌ جنوبی نیز درباره ایجاد یک جدول زمان‌بندی خاص و چارچوب مناسب منعطف است.

وی ادامه داد: ما دراین‌باره در مشورت نزدیک با آمریکا هستیم. من می‌دانم که مذاکرات مشابهی در اجلاس تاریخی آمریکا و کره شمالی انجام گرفته است.

وزیر امور خارجه کره‌ جنوبی اعلام کرد: پایان رسمی این جنگ به معنای ورود به روند تاسیس یک رژیم صلح‌ در شبه جزیره کره است. من فکر می‌کنم چین می‌تواند یک نقش بسیار مهم در این روند کلی بازی کند و در همین راستا کره‌ جنوبی مذاکراتی را با چین خواهد داشت.

او در ادامه اظهاراتش اعلام کرد که دولت کره‌ جنوبی نمی‌خواهد خود را درگیر جدول زمانی کند.

وی ادامه داد: کره‌ جنوبی از نزدیک مذاکرات سطوح عالی میان کره شمالی و آمریکا را پس از سند سنگاپور دنبال می‌کند.

وزیر امور خارجه کره‌ جنوبی در ادامه اظهاراتش اعلام کرد که وی امیدوار است مذاکرات جداگانه‌ای را با همتای کره شمالی‌اش در حاشیه نشست منطقه‌ای آ.سه‌.آن که قرار است در اوایل ماه اوت در سنگاپور برگزار شود داشته باشد.

او درباره ایجاد یک خط تماس تلفنی مستقیم میان ترامپ و کیم جون اون گفت: هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

پامپئو نیز اعلام کرد که هنوز اقدام عملی در این باره صورت نگرفته با این حال چند روز پیش ترامپ اعلام کرد که شماره تلفنش را به کیم داده است.

وزیر امور خارجه کره‌ جنوبی اعلام کرد: این مساله در مذاکرات کارشناسان مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

او همچنین اعلام کرد: موضع ما این است که تحریم‌ها باید تا زمانیکه گام‌های حقیقی و معناداری از سوی کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای برداشته شود، ادامه یابد.

این در حالی است که در گذشته اعلام شده بود که رفع تحریم‌ها تنها پس از کامل شدن روند خلع سلاح هسته‌ای انجام می‌گیرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: