رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

خدمات موسسان مدارس غیر دولتی کتمان می‌شود/ دسترسی به توسعه درون زا بدون مشارکت همگانی انجام نمی‌گیرد

کدخبر: 2223624

زینی‌وند با اشاره به نظارت بر مدارس گفت: برای توسعه نظارت‌ها باید در چند سطح تدوین شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی در مراسم گردهمایی آموزشی توجیهی روسای ادارات مشارکت های مردمی و ناظران میدانی استان های کشور که در اردوگاه باهنر برگزار شد، با اشاره به موضوع تعلیم و تربیت در فرهنگ ملی ایران گفت: تغییرات جهانی در عرصه های علمی سبب شده که موضوع تربیت و پرورش نسل آینده مورد توجه قرار گیرد. رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با اشاره به تربیت نیروی انسانی اظهار کرد :به علت توجه آموزش و پرورش به تربیت نیروهای متعهد و از سوی دیگر تاثیر نیروی انسانی در توسعه اجتماعی باید به تربیت نیرو توجه کرد. وی ادامه داد: جایگاه آموزش و پرورش سبب شده است که تمام کشورها به موضوع تربیت نیروی انسانی توجه کنند و از همه اجزایی درونی و بیرونی برای رسیدن به اهداف عالی خود بهره ببرند. زینی وند با اشاره به اینکه دستیابی به توسعه، نیازمند بهره وری و استفاده از حداکثر طرفیت ها است، اظهار کرد: اتکا به ظرفیت مردم و مشارکت حداکثری و پیوستگی بین طبقات جامعه و مدرسه و توسعه درون زا از جمله برنامه های مورد توجه است. وی ادامه داد: دسترسی به توسعه درون زا بدون مشارکت همگانی انجام نمی گیرد، حضور موسسان مدارس غیردولتی بخشی از سنگینی کار را از دوش موسسات دولتی برداشته است.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با بیان اینکه مشارکت مردم در آموزش و پرورش با فراز و نشیب و سنگ اندازی هایی مختلفی همراه بوده است گفت: کتمان خدمات برجسته موسسان مدارس غیر دولتی از جمله این سنگ اندازی ها بوده است اما با وجود تمام مشکلات پیشرفت و بالندگی را مشاهده می کنیم.

تعریف سازوکارهای راهبردی و عملیاتی برای نظارت بر مدارس غیردولتی

زینی وند با اشاره به سازوکار نظارت در مدارس غیردولتی گفت: دو سیاست راهبردی و عملیاتی در مجموعه تحت پوشش مدتذس غیر دولتی دنبال می شود؛ در سیاسیت راهبردی با استفاده از نظرات کارشناسان و روش های نوین متناسب با اهداف و ماموریت سازمانی دستورالعمل نظارت جامع تدوین شد وی با بیان اینکه سازوکار راهبردی چند سطح است، اظهار کرد: مدیر مدرسه، ناظر، کارشناس منطقه و کارشناس استان و ناظران سازمان باید کار نظارت را انجام دهند باید کار نظارت را انجام دهند. رئیس سازمان مدارس غیر دولتی در خصوص نظارت عملیاتی گفت: در این نظارت ابتدا ناظران مناطق نظارت را انجام می دهند و سپس ناظران استانی به تناسب ماموریت خود باید بر مدارس نظارت کنند و در همین راستا امروز طرح ناظرین مقیم استان با دانش و آموزش افزایی در سطح کشور کلید می خورد. زینی وند یادآور شد: همه فرآیندهای نظارتی به کمک نرم افزارها انجام می گیرد و از بازدید سنتی فاصله گرفته ایم؛ برخلاف روش های سنتی در این طرح به دنبال این هستیم که ناظران به کمک مدیران و موسسان مدرسه بیایند و زمینه ساز مناسب برای پویایی باشند. انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: