تحریم ایرانی‌ها را توانمند کرد/پرچم "بالاست" بالاست

کدخبر: 2224027

مدیرعامل شرکت بالاست با تاکید بر این‌که برای ارتقای بهره‌وری راه‌آهن باید از ظرفیت استارت آپ‌ها استفاده شود، گفت: در بخش "بالاست" کشور روی ریل شکوفایی قرار دارد و همتراز شرکت‌های خارجی پیشرو در این صنعت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم محمدی در نشست خبری حاشیه نمایشگاه بین المللی ریلی با بیان این که شرکت بالاست پروژه های متعددی (بیش از 40 پروژه) از جمله خاف-هرات را در دست اجرا دارد، اظهار کرد: این پروژه حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. یکی دیر از پروژه های مهم ریلی کشور چهار خطه تهران-کرج است هم اکنون حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به این که زیرسازی راه آهن 132 کیلومتری میانه-تبریز حدود 96 درصد است، افزود: روسازی این پروژه 47 درصد است.

وی با بیان این که در پروژه ها در دست اجرا طلب زیادی داریم اما با این وجود بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرده ایم، تصریح کرد: ریل گذاری و عملیات جوش ریل بخشی از پروژه ها در حال انجام است که با ورود یک دستگاه جوش از کشور روسیه تلاش داریم روند کارها را تسریع کنیم.

وی با یادآوری این که از پروژه 4 خطه قطار تهران-کرج دو خط توسط "بالاست" در حال اجراست، افزود: در این پروژه بخش هایی نیاز به تملک اراضی دارد که باید هرچه سریع تر انجام شود.

مدیرعامل بالاست همچنین با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز توسط شرکت بالاست در حال اجراست که با روند خوبی در حال ساخت است، گفت: تحریم های گذشته شرکت های ایرانی را توانمند کرد و هیچ مشکلی در این زمینه در کشور نداریم.

محمدی با اشاره به این که در حوزه حمل بالاست 15 معدن فعال را در کشور داریم و در این راستا نیز در حال مذاکره با 5 معدن خصوصی هستیم، اظهار کرد: 500 واگن آماده سرویس در بالاست داریم که در پروژه های داخلی در حال فعالیت هستند، ضمن این که 50 واگن بالاست در اختیار راه آهن برای حمل بار قرار دارد.

وی با اشاره به این که بالاست حدود 1000 نفر پرسنل دارد گفت:تلاش می کنیم با بهره وری ماشین آلات و بهره وری پروژه ها، بهره وری شرکت را افزایش دهیم.

مدیرعامل بالاست در ادامه با بیان این که آماده همکاری با استار آپ ها هستیم، اظهار کرد: در حوزه مدیریت ترکیبی پروژه ها به دنبال همکاری با استارت آپ ها هستیم.

وی از مذاکره با تولیدکنندگان داخلی برای خرید واگن خبر داد و با تاکید بر این که حل مشکل بهره وری در راه آهن کلید شکوفایی حمل ونقل ریلی در کشور است، افزود: این کلید نیازمند کمک استارت آپ ها، نقد رسانه ها و... است که در نهایت بهره وری را افزایش می دهد.

وی با بیان این که در بحث فناوری ریلی از کشورهای پیشرو از جمله روسیه عقب نیستیم از حضور در مناقصه های بین المللی در کشورهای منطقه از جمله آذربایجان خبر داد و درباره مهم ترین مشکل بخش ریلی گفت: عمده مشکل حوزه ریلی عدم ورود بانک ها به سرمایه گذاری است که دلیل آن سودده نبودن شرکت هاست. باید با کار بیشتر و ارتقای کیفیت آنرا سودده کرده تا زمینه ترغیب بانک ها به سرمایه گذاری در این بخش های را فراهم کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: