مجلس نباید نماد تردید و خودکم‌بینی، یأس و ناامیدی، و بی‌اعتنایی و بی‌مبالاتی به مسائل کشور باشد

۱۲ توصیه مهم رهبر انقلاب به مجلس

کدخبر: 2224177

مجلس نباید نماد تردید و خودکم‌بینی، یأس و ناامیدی، و بی‌اعتنایی و بی‌مبالاتی به مسائل کشور باشد و نباید با دید مأیوسانه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های ملی نگاه کند

نسیم‌آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی، مجلس را رکن رکین نظام و به فرموده امام راحل، عصاره فضائل یعنی جوهره برترین خصوصیات ملت خواندند. مهمترین محور‌های بیانات ایشان بدین شرح است:

چگونه مجلس عصاره فضائل ملت باشد؟

ملت ایران در تاریخ نماد فضائلی همچون «ایمان، علم، اعتماد به‌نفس، استقلال، پایداری و افتخار به داشته‌های خود» بوده است و بر همین اساس، مجلس و نمایندگان آن باید عصاره چنین فضائلی و مظهر عزت ملی، اقتدار و استحکام نظام اسلامی باشند . مجلس نباید نماد تردید و خودکم‌بینی، یأس و ناامیدی، و بی‌اعتنایی و بی‌مبالاتی به مسائل کشور باشد و نباید با دید مأیوسانه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های ملی نگاه کند .

۱۲ توصیه مهم رهبر انقلاب به مجلس

۱- مجلس نباید نماد تردید و خودکم‌بینی، یأس و ناامیدی، و بی‌اعتنایی و بی‌مبالاتی به مسائل کشور باشد

۲- توجه به اولویتهای کشور در قانون گذاری

۳- پرهیز کامل از قانونگذاری در زمینه مسائل کم اهمیت

۴- عملی بودن قوانین و پیگیری اجرای آن

۵- پرهیز از قانونگذاری در مسائل خلاف مصلحت کشور

۶- تصویب قانون در جهت رفع مشکلات مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط باشد نه صاحبان زر و زور

۷- رعایت کامل جنبه های کارشناسی با استفاده از توانمندی‌های مرکز پژوهشهای مجلس و نیز آرا و دیدگاههای نخبگان خارج از مجلس

۸- نظم و حضور به موقع و کامل در کمیسیونها و صحن علنی مجلس

۹- پرهیز کامل از سفرهای خارجی غیر ضرور»

۱- پرهیز از اشرافی‌گری

۱۱- کیفی شدن مجلس با اندازه‌گیری تأثیر قوانین در پیشرفت ایران و رفع مشکلات مردم

۱۲- توجه بیشتر به «نظارت بر رفتار نمایندگان» و تقویت هیئت مذکور

نکاتی در توجه به مصالح کشور در تقنین

معاهدات و کنوانسیونهای بین المللی برای تأمین منافع و مصالح قدرت‌های بزرگ است. ممکن است برخی مفاد معاهدات بین المللی خوب باشد اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیونهایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند. بلکه مجلس باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند.

سبک زندگی غربی در تعارض با معنای حقیقی خانواده است در قانون گذاری برای حل مشکلات خانواده های ایرانی، نباید به نگاه غربی ها به زن، فرزند، پدر و مادر توجه کرد .

شمرهای زمان به عهد خود وفا نمی‌کنند

دشمنان ملت ایران به معنای واقعی کلمه باج‌طلب و زورگو هستند و بدیهی است که نظام، ملت و مسئولان ایران زیر بار هیچ باج‌طلب و زورگویی نخواهند رفت .

خباثت ذاتی زورگویان بین‌المللی در مواردی چون ظلمدر قبال مهاجرین در آمریکا و جنایات و کشتار مردم مظلوم یمن نشان داد آن‌ها شمرهای زمان هستند و به‌فرموده قرآن، هیچ عهد و پیمان آنها مورد اعتماد نیست.

ارسال نظر: