با حضور قائم مقام راهآهن انجام شد
امضای تفاهمنامه بازسازی و تامین ادوات ریلی بین راهآهن ایران و شرکت سوئیسی
تفاهمنامه پروژههای بازسازی و تعمیرات اساسی ادوات ریلی زیرکوب (بالاست و رگلاتور) و تدارک ۲۱ دستگاه ماشینآلات خطی امروز بین راهآهن ایران و شرکت ماتیزا سوئیس به امضا رسید.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صبح امروز و در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی با حضور قائم مقام راه آهن، معاون فنی و زیربنایی راه آهن و مدیران شرکت سوئیسی تفاهم نامه پروژه های بازسازی تعمیرات اساسی دو دستگاه ماشین آلات زیرکوب بالاست و رگلاتور و تدارک 21 دستگاه ماشین آلات خطی بین راه آهن ایران و شرکت ماتیزا سوئیس به امضا رسید.
در حاشیه این مراسم معاون فنی و زیربنایی راه آهن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارداد امروز بین راه آهن ایران و شرکت سوئیسی از بزرگترین تولید کنندگان شرکت های ماشین آلات مکانیزه ریلی در قالب تفاهم نامه به امضا رسید.
مازیار یزدانی افزود: رقم این قرارداد در فاز اول 20 میلیون یورو و تا پایان فازهای بعدی 80 میلیون یورو خواهد بود.
وی ادامه داد: در فاز اول دو دستگاه که نیازمند بازسازی کامل است، توسط شرکت بازسازی می شود.
یزدانی ادامه داد: مناقصه 21 دستگاه نیز در شبکه ریلی در حال برگزاری است که شرکت ماتیزا سوئیس موافقت کردند که در این مناقصه با تامین مالی شرکت کنند.
معاون فنی و زیربنایی راه آهن با بیان اینکه این شرکت سوئیسی تولید کننده انحصاری آن ماشین آلات در دنیا است، گفت: این ماشین آلات برای توسعه خطوط و آن دو دستگاه اول برای بازسازی استفاده می شود.
در ادامه این برنامه خبری مسئول ارشد اجرایی کمپانی ماتیزا (فرانتز مسرلی) اظهار داشت: کشور سوئیس از صدها سال پیش کشوری بی طرف از لحاظ سیاست جهانی بوده و ما همچنان تصمیم گرفته ایم، در قضیه مسائل سیاسی بی طرف بمانیم.
وی درباره توافق کمپانی ماتیزا با راه آهن ایران گفت: این توافق در 4 بخش بازسازی دو دستگاه سرند بالاست، فروش 6 تا 9 دستگاه زیرکوب، فروش تجهیزات جدید برای مناقصه و ساخت یک مرکز تعمیر و نگهداری آموزش پرسنل اجرایی است.
* امضای قرارداد ساخت صد دستگاه واگن لبه بلند در کنسرسیوم سه جانبه
بنابر این گزارش در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی همچنان قرارداد ساخت صد دستگاه واگن لبه بلند به ارزش 340 میلیارد ریال بین واگن پارس به عنوان سازنده، شرکت ریلی سینا ریل به عنوان بهره بردار و تامین سرمایه آروین با حضور قائم مقام راه آهن به امضا رسید.
این قرارداد 8 ماهه است و پس از تحویل صد دستگاه اول 500 دستگاه نیز به آن اضافه می شود.
طراحی، تکنولوژی، تست، ساخت و تحویل بر عهده واگن پارس و تامین سرمایه و ساخت بوژی بر عهده شرکت تامین سرمایه است.
با اجرای این قرارداد که کاملا توسط متخصصان داخلی و با تامین سرمایه داخل انجام می شود، وابستگی به خارجی ها در تامین سرمایه، ساخت و بهره برداری از واگن های ریلی کاملا قطع می شود.
منبع: فارس
مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاعرسانی خود را در این رابطه انجام میدهد.