در آستانه گزارش دیدار ایران ـ اسپانیا

جواد خیابانی: حاشیه‌پردازی نمی‌کنم، قول می‌دهم!

کدخبر: 2224498

جواد خیابانی که گزارش بازی امروز دیدار تیم‌های ملی ایران و اسپانیا در جام‌جهانی را بر عهده دارد، این رقابت را حساس و جذاب دانست و قول داد حاشیه‌پردازی نکند و فقط گزارش بدهد.

جواد خیابانی که به عنوان گزارشگر نوستالژیک در بازی‌های تیم ملی کشورمان از سال‌های دور شناخته می‌شود، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازی تیم‌های ملی ایران و اسپانیا که امشب (۳۰ خرداد ماه) برگزار می‌شود، اظهار کرد: بازی ایران و اسپانیا بازی حساس و جذابی است و تمام تلاشم را می‌کنم حاشیه‌پردازی نکنم و فقط گزارش خواهم کرد؛ این را به شما قول می‌دهم.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه اهمیت شور و نشاط اجتماعی فارغ از بُرد و باخت تیم ملی، چقدر تلاش کرده‌اید با توجه به اینکه احتمال باخت ایران در این دیدار وجود دارد شور و نشاط را در کل جریان بازی به مخاطبان القاء کنید؟ اظهار کرد: برد و باخت فلسفه فوتبال است و اینکه زندگی ادامه دارد. من این نکته شما را این گونه تعبیر می‌کنم که هیچ کسی نمی‌تواند با یک بار باختن خودش را در فوتبال از بین ببرد. باختن در فوتبال خودکشی نیست، تمام زندگی نیست و پایان جام جهانی یا پایان آن دوره از مسابقه نیست. ما واقعا همین را می‌توانیم القا کنیم. اصلا مردم فوتبال دوست ما می‌دانند این بازی نه اول جام جهانی است و نه آخر جام جهانی. این بازی یکی از بازی‌های تاریخ فوتبال دنیاست و ما یکی از بازی‌های تاریخی را انجام می‌دهیم.

وی در ادامه مطرح کرد: در این بازی‌های تاریخی بارها شده تیم‌ها باخته‌اند، بارها شده که برده‌اند و بارها شده است که بازی‌ها به تساوی منجر شده است. در بازی امشب نیز یکی از این سه حالت را خواهیم داشت. اتفاق اصلی این است که یا می‌بریم، یا می‌بازیم و یا مساوی می‌کنیم. هر اتفاقی بیفتد ما زندگی را ادامه خواهیم داد.

این گزارشگر در پاسخ به این پرسش که تا چه میزان تلاش می‌کنید در این دیدار حساس با توجه به اینکه به عنوان گزارش احساسی معرفی شده‌اید به احساسات خود مسلط باشید و آن را کنترل کنید؟ اظهار کرد: من سعی می‌کنم احساسم را کنترل نکنم اما تلاش می‌کنم یک مقدار آن را صاف‌تر کنم و به آن آرامش بدهم. به هر حال چون این دیدار حساس و جذاب است تلاش می‌کنم حاشیه‌پردازی نکنم و فقط گزارش خواهم کرد و اسم بازیکنان را خواهم گفت. دلیل آن هم این است که اغلب مخاطبان ما بازیکنان سایر کشورها و بازیکنان مطرح دنیا را می‌شناسند. از طرفی بازیکنان خودمان را هم می‌شناسند؛ بنابراین نیازی نیست که منِ مجری درباره ارائه اطلاعات در این مسابقه فخر بفروشم. این مسابقه آنقدر هیجان دارد که شاید حتی خیلی‌ها صدای من را هم نشنوند اما من سعی خواهم کرد با آرامش و با منطق این مسابقه را گزارش کنم. منطقی که حتما همراه با احساس هم خواهد بود؛ به ویژه اینکه اگر تیم ما گل بزند.

خیابانی در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که برای بازی تیم ایران و اسپانیا چه نوع گزارشی را آماده کرده است، اظهار کرد: گزارش اصلا این طوری نیست که از پیش آن را آماده کنم، مثل امتحان مدرسه نیست بلکه بداهه است. ما نمی‌دانیم که چه اتفاقی قرار است روی زمین بیفتد تا از قبل تعیین کنیم که چه می‌خواهیم بگوییم. همه چیز بداهه است. امیدوارم این بداهه‌گویی‌ها در مسابقه امروز هم به نفع فوتبال ما تمام شود. امیدوارم چیزی مثل همان غزال تیزپا، چیزی مثل آن گل استیلی و یک چیزی مثل سلام روسیه، سلام مسکو، سلام سنپتزبورگ باشد. نمی‌دانم چه پیش می‌آید، باید در جریان بازی باشم تا آن را بگویم.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره اینکه به عنوان گزارشگر دیدار حساس تیم ایران و اسپانیا در جام جهانی انتخاب شده است و آن را گزارش خواهد کرد، بیان کرد: من از همه همکاران خودم، از پیشکسوتان خودم و قدیمی‌ها اجازه می‌گیرم. از روح بزرگ عطاءالله بهمنش، از مرد بزرگی مثل حبیب‌الله روشن‌زاده، از مانوک خدابخشیان، از مجید وارث، بهرام شفیع، عباس بهروان، از آقای کیانوش، آقای اسکندر کوتی، عادل فردوسی‌پور، مزدک میرزایی، پیمان یوسفی، محمدرضا احمدی و همه اجازه می‌گیرم. من نماینده همه این‌ها هستم، ما یک تیم هستیم، گزارشگرها هم یک تیم هستند و امروز نوبت من شده است که به عنوان مثال در نوک حمله بازی کنم. عادل خودش بهترین است، مزدک میرزایی خودش بهترین است، پیمان یوسفی خودش بهترین است، آقای علیفر خودش بهترین است، محمدرضا احمدی خودش بهترین است. امیدوارم در این بازی که نوبت به نام من خورده است بتوانم از عهده کار بربیایم.

او در پایان یادآور شد: از مدیران سازمان که به من اعتماد کردند تشکر می‌کنم، امیدوارم که از عهده این اعتماد بربیایم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: