شامگاه چهارشنبه؛

علی اکبر صالحی با وزیر امور خارجه نروژ دیدار کرد

کدخبر: 2224903

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفر خود به نروژ شامگاه پهارشنبه با اینه اریکسن سوریده وزیر امور خارجه نروژ دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفر خود به نروژ شامگاه چهارشنبه 30 خرداد با اینه اریکسن سوریده وزیر امور خارجه نروژ دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه نروژ در این دیدار با تشريح مواضع كشورش در قبال برجام اعلام کرد: نروژ در كنار اتحاديه اروپا قويا از استمرار برجام و حق برخورداری ايران از منافع آن حمايت كرده و در اين رابطه تلاش می كند.

در این ديدار صالحی ضمن قدردانی از حمایت های نروژ از برجام و روابط خوب دوجانبه، به اهمیت دریافت نتایج ملموس ملت ایران از حمایت های سیاسی و اقتصادی اروپا از برجام تاکید نمود.

صالحی با انتقاد از واکنش شتاب زده بعضی از شرکت های اروپایی نسبت به خروج آمریکا از برجام، سیاست های آمریکا را محکوم به شکست دانست و فروپاشی برجام را آسیبی جبران ناپذیر برای جامعه جهانی برشمرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان حفظ احترام به شئونات ملت ایران را در رأس نظام تصمیم گیری در سیاست خارجی کشور برشمرد و تاکید داشت که پایبندی به تعهدات بین المللی صرفا در یک ساز و کار متقابل امکان پذیر می باشد.

صالحی همچنین یادآور شد که اعتماد سازی مهم و ضروری بوده، اما مستلزم اقدام به هنگام و موثر طرفین می باشد و امیدواریم اروپا با درک حساسیت شرایط به اجرای تعهداتش در زمان مورد انتظار اقدام نماید.

وزیر خارجه نروژ نیز حمایت کشورش از برجام را بسیار جدی توصیف نمود و خروج از آن را دارای تبعات سنگین برای ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه، رژیم منع اشاعه و گسترش سلاح های هسته ای و بی اعتبار شدن آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست و ابراز امیدواری کرد که حفظ برجام بتواند به عنوان تسهیل کننده حل مناقشات منطقه ای عمل نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: