وزارت بهداشت غزه خبر داد؛

بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی غزه در حمله نظامیان صهیونیست زخمی شده‌اند

کدخبر: 2225556

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که در حملات نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان در نوار غزه ده‌ها نفر با گلوله‌های جنگی زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها تن از اهالی نوار غزه فلسطین این جمعه نیز همانند هفته‌های قبل در راهپیمایی‌ بزرگ بازگشت شرکت کردند.

افراد شرکت کننده در این راهپیمایی بار دیگر با نزدیک شدن به فنس و دیوار حائل بین نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی بر حق خود در بازگشت به خانه‌های خود تأکید کرند.

با این حال نظامیان رژیم صهیونیست هم‌ چون گذشته به سمت این افراد آتش گشودند و شمار زیادی از آن‌ها را زخمی کردند.

شبکه خبری «قدس» فلسطین به نقل از وزارت بهداشت غزه گزارش کرد که در حمله نظامیان صهیونیست، ۲۰۶ نفر زخمی شده‌اند که بیشتر آن‌ها هدف گلوله‌های جنگی صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند.

وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرده که ۱۲۰ تن از مجروحان راهپیمایی را سرپایی مداوا کرده و حال هفت تن از زخمی‌های امروز وخیم گزارش شده است.

راهپیمایی امروز در غزه «وفا به مجروحان» نام‌گذاری شده بود. شرکت کنندگان در این راهپیمایی تأکید کردند که هفته دیگر نیز دست به تظاهرات علیه اشغالگری رژیم اسرائیل خواهند زد.

نزدیک به ۲ ماه است که اهالی نوار غزه در اعتراض به اقدام آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم تل‌آویو و انتقال سفارت خود به این شهر دست به تظاهرات زده و خواستار بازگشت به سرزمین‌های غصب شده خود براساس قطعنامه سازمان ملل هستند.

قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد حق آوارگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین‌های خود را به رسمیت می‌شناسد. بیش از ۶ میلیون نفر فلسطینی به دنبال اشغال سرزمینشان به دست صهیونیست‌ها، آواره شده‌اند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: