دبیرکل دیوان دائمی داوری:

ایران در اجلاس‌های مربوط به حل و فصل اختلافات بین المللی حضور فعال دارد

کدخبر: 2226126

سیبلز گفت: ایران در اجلاس‌های بین المللی مربوط به حل و فصل اختلافات بین المللی حضور فعال دارد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ «لعیا جنیدی» معاون رئیس جمهوری در امور حقوقی که به هلند سفر کرده، با سیبلز دبیرکل دیوان دائمی داوری که قدیمی ترین نهاد حقوقی بین المللی در هلند است، دیدار و گفت وگو کرد.

سیبلز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به معاون حقوقی رئیس جمهوری کشورمان، به پیشینه و حضور فعال ایران در اجلاس های بین المللی مربوط به حل و فصل اختلافات بین المللی اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای تجارب خوبی در زمینه داوری بین المللی می باشد و بر این اساس ظرفیت های علمی و تجربی موجود در ایران فرصت مناسبی برای گسترش همکاری ها ارزیابی می شود.

جنیدی نیز در این دیدار با اشاره به تجربیات دیرینه حقوقی ایران در زمینه تدوین اسناد بین المللی داوری و اجرای قواعد داوری آنسیترال، مراکز مختلف داوری کشورمان و فعالیت های حقوقی این نهادها را به تفصیل معرفی و خواستار همکاری های تخصصی دیوان با نهادهای مزبور شد.

معاون رئیس جمهوری ایران در امور حقوقی همچنین ظرفیت های دانشگاهی و آموزشی کشورمان برای همکاری های آتی در تمامی زمینه های حقوقی را برشمرد و خواستار آن شد که طرفین در این زمینه ها به ویژه در مورد برنامه های مشخص و تخصصی مشترک وارد همکاری شوند.

وی همچنین یادآورشد که ایران به عنوان یک کشور عضو دیوان آمادگی بهره مندی از خدمات فنی- تخصصی این نهاد حقوقی بین المللی را دارد و مناسب است برنامه هائی برای توانمند سازی نهادهای تخصصی کشورمان در این زمینه ارائه شود.

طرفین در این دیدار همچنین درخصوص موافقت نامه های همکاری امضا شده فیمابین گفت وگوهایی داشتند و مقرر شد موارد مطرح شده از سوی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.

در حاشیه این دیدار جنیدی از مقر دیوان های بین المللی و کتابخانه کاخ صلح و نیز آثاری قدیمی از کشورمان در این مجموعه بازدید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: