نقشه کاداستر جنگل‌ها تهیه می‌شود

کدخبر: 2232187

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: حفاظت از منابع‌طبیعی و چگونگی انجام این کار بسیار مهم است ولی حفاظت باید در قالب طرح و با مشارکت مردم باشد.

به گزارش ایسنا مسعود منصور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر چقدر عرصه‌ها دارای طرح باشند و با مشارکت حفظ شوند، کارها با سرعت بیشتری پیش می‌رود و یکی از برنامه‌های سازمان جنگل‌ها توجه به جلب مشارکت‌های مردمی در این حوزه است.

وی تصریح ‌کرد: مشارکت مردم در حفاطت از عرصه‌های طبیعی حائز اهمیت است و در این راستا تا پایان سال گذشته، حفاظت از۲۰ میلیون هکتار از اراضی را به مردم واگذار کردیم و خوشبختانه استقبال از این طرح‌ها خوب بوده است.

منصور به برنامه‌ها در حوزه کاهش وابستگی جوامع محلی به عرصه‌های طبیعی و خصوصا ذخایر جنگل‌ها نیز اشاره و اظهار کرد: در سه سال اخیر ۵۰۰ خانوار به آب‌گرمکن خورشیدی مجهز شده‌اند و با این کار از قطع درختان پیشگیری شده است.

وی همچنین به اهمیت توجه به موضوع تهیه نقشه کاراستر نیز اشاره کرد و گفت: منابع اعتباری برای اجرای کامل کاراستر اراضی محدود است ولی تلاش‌هایی شده و ۳۲ میلیون هکتار کاداستر را انجام دادیم و امسال هم به دنبال تهیه نقشه کاداستر جنگل‌ها هستیم. انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: