حکم ناظم مدرسه معین صادر شد

کدخبر: 2232605

شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضایی ارشاد، حکم ناظم مدرسه معین را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، ناظم مدرسه معین که به کودک آزاری و تشویق به فساد و فحشا متهم است، از سوی دادگاه به حبس و شلاق محکوم شده است.

هفتم خرداد ماه امسال بود که یکی از سایت های خبری، از آزار و اذیت تعدادی از دانش آموزان مدرسه ای در غرب تهران توسط ناظم مدرسه خبر داد؛ خبری که به سرعت در فضای مجازی پیچید و به دنبال آن، فیلم هایی از ناظم مدرسه منتشر شد.

** دستور رهبر انقلاب برای رسیدگی سریع به موضوع

به دنبال انتشار این خبر، رهبر معظم انقلاب اسلامی طی نامه ای به رئیس قوه قضائیه دستور داد پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود. در متن نامه معظم له آمده است: خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا کنید.

رئیس قوه قضاییه هم به دنبال دستور رهبر معظم انقلاب، طی نامه ای به رئیس کل دادگستری استان تهران دستور داد در اسرع وقت نسبت به رسیدگی قانونی به پرونده مربوط به حادثه تکان دهنده یکی از مدارس غرب تهران اقدام کند. در متن دستور رئیس قوه قضائیه به دادگستری استان تهران آمده است: در خصوص گزارش واصله در رابطه با حادثه تکان دهنده و تأسف بار در یکی از مدارس غرب تهران و تشکیل پرونده و بازداشت متهم، با توجه به اهمیت موضوع که موجب جریحه دار شدن عواطف عمومی شده و نگرانی خانواده های محترم را فراهم کرده است و با عنایت به دستور اکید حاکی از دغدغه مقام معظم رهبری (دامت برکاته)، مقرر است در اسرع وقت با رعایت موازین شرعی و قانونی به پرونده رسیدگی و نسبت به اجرای حکم مقتضی بدون هیچ اغماضی اقدام و نتیجه به اینجانب منعکس شود.

** بازداشت ناظم مدرسه

نهم خرداد امسال، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در ارتباط با این پرونده گفت: از روزی که خبر مربوط به این حادثه تلخ را شنیدیم موضوع را پیگیری کرده و پس از ارجاع پرونده به دادسرا، بلافاصله متهم توسط پلیس به دادسرا تحویل داده شد و با ادامه یافتن تحقیقات از متهم، قرار وی به بازداشت تغییر کرد.

وی با اشاره به سرعت گرفتن تحقیقات با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه تصریح کرد: وظیفه خودمان می دانیم که در کمترین وقت با رعایت مقررات به این پرونده رسیدگی و زودتر آن را به دادگاه ارسال کنیم.

جعفری دولت آبادی در رابطه با تعداد شکایات صورت گرفته نیز گفت: در مطبوعات ملاحظه کردم که تا رقم ٣٦ مورد اعلام شده ولی طبق آخرین خبرها که بنده داشتم ١٥ مورد بوده است البته ممکن است بیشتر هم باشد.

** ادعای تجاوز مطرح نیست

20 خرداد احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از معاینه هفت نفر از دانش آموزان این پرونده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هیچ کدام ادعای تجاوز فیزیکی نداشتند معاینه جسمانی به روی آنان انجام نشد.

وی با بیان اینکه دو دانش آموز دچار مشکلات روان شناختی هستند افزود: ناظم این مدرسه نیز برای انجام تست های روان شناختی و شخصیتی به روان پزشکان قانونی معرفی شد و در حال حاضر برابر آزمایش های مختلفی که تا کنون به روی وی انجام شده مشکل خاصی در این فرد دیده نشده اما آزمایش های بعدی نیز به روی این فرد انجام خواهد شد.

** صدور کیفرخواست با 4 عنوان اتهامی

22 خرداد دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای ناظم مدرسه معین با چهار عنوان اتهامی خبر داد و گفت: در گام نخست 15 نفر از والدین دانش آموزان این مدرسه شکایت خود را نسبت به ناظم مدرسه اعلام کردند و در نهایت هشت نفر در دادگاه حضور یافتند.

وی با بیان اینکه دادستانی تهران پس از تشکیل پرونده تحقیقات تخصصی خود را آغاز کرد، افزود: در گام نخست دانش آموزانی که والدین آنها طرح شکایت کرده بودند در پزشکی قانونی حضور یافته مورد معاینه قرار گرفتند. در تمام گزارشات پزشکی قانونی به آن معنا تجاوز جنسی که در اخبار اولیه آمده بود به معنای جرایم خاص جنسی دیده نشد، ولی تعرضات جنسی گزارش شد و متهم هم پذیرفته است.

** محاکمه متهم در مجتمع قضایی ارشاد

نهایتاً پرونده ناظم این مدرسه به مجتمع قضایی ارشاد ارسال و جلسه دادگاه در روز شنبه 16 تیر با حضور تعدادی از اولیای دانش آموزان و دو تن از دانش آموزان برگزار شد؛ جلسه ای چهار ساعت به طول انجامید و نهایتاً دادگاه ختم رسیدگی را صادر کرد و صبح امروز، حکم متهم این پرونده در مرحله بدوی، صادر و ناظم مدرسه به حبس و شلاق محکوم شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: