چرا مدیر پیام‌رسان سروش، «تلگرام» نصب کرد؟

کدخبر: 2234064

«همان روز آقای سیدصالحی در جلسه با برخی افراد بودند که ادعای حمایت از پیام‌رسان‌های ایرانی و عدم‌حمایت از تلگرام را داشتند، سید صالحی خطاب به آنها می‌گوید: «در این زمان شما می‌توانید بدون استفاده از فیلترشکن به راحتی تلگرام را نصب کنید یعنی کد فعالسازی را دریافت کنید.» آن آقایان این حرف را قبول نمی‌کنند و سیدصالحی برای اثبات حرفش مجبور به نصب تلگرام در حضور آقایان می‌شود که درنهایت همه دیدند کد فعالسازی برای شماره همراه سیدصالحی ارسال شد و او توانست بدون استفاده از هیچ فیلترشکنی تلگرام را روی گو

چهارشنبه 20 تیرماه 1397 بود که نوتیفیکشن تلگرام موبایلم ساعت 17:59 به صدا درآمد، برخلاف گذشته که به نوتیفیکیشن‌ها اهمیت نمی‌دادم، این‌بار این پیام را هم خواندم و هم متعجب شدم! «میثم سیدصالحی»، مدیر پیام‌رسان ایرانی سروش به تلگرام پیوست! اول فکر کردم شاید اسم فرد را اشتباه خواندم و مجدد که صفحه موبایل را نگاه کردم، دیدم نخیر، خودش است. اما یک مدیرپیام‌رسان ایرانی چرا باید مجدد تلگرام را نصب کند؟ از «سروش» ناامید شده است یا اینکه می‌خواهد جلب‌توجه کند و دوباره خود را به دنیای خبر بیاورد؟ همان موقع بود که «اینستاگرام» قابلیت‌ جدید خود را (سوال پرسیدن) ارائه داده بود، از صفحه موبایلم اسکرین‌شات گرفتم و از کاربران سوال کردم چرا مدیر سروش باید مجدد «تلگرام» نصب کند؟

«آمده به دوستانش سر بزند»، «شاید خواسته در تلگرام همکاران خائنش را بشناسد»، «نیاز داشته با همه ارتباط بگیرد»، «به‌هر‌حال هر اهل رسانه‌ای باید از رقیب و توانایی‌اش خبر داشته باشد و این یک چیز معقول و منطقی است»، «خودشان هم می‌دانند چه نرم‌افزار مزخرفی راه انداخته‌اند»، «به دلیل اینکه یک‌سری پیام‌های خصوصی دارد که می‌خواهد کسی آنها را نخواند» و... پاسخ کاربران اینستاگرام به این خبر بود.

امروز با یکی از نزدیکان «میثم سیدصالحی» که صحبت می‌کردم، از او سوال کردم چرا این شخص باید تلگرام نصب کند، در‌حالی‌که ما و رسانه‌های دیگر داریم تلاش می‌کنیم فرهنگ استفاده از پیام‌رسان ایرانی را در بین کاربران جا بیندازیم!

پاسخ جالبی داشت، گفت: «همان روز آقای سیدصالحی در جلسه با برخی افراد بودند که ادعای حمایت از پیام‌رسان‌های ایرانی و عدم‌حمایت از تلگرام را داشتند، سید صالحی خطاب به آنها می‌گوید: «در این زمان شما می‌توانید بدون استفاده از فیلترشکن به راحتی تلگرام را نصب کنید یعنی کد فعالسازی را دریافت کنید.» آن آقایان این حرف را قبول نمی‌کنند و سیدصالحی برای اثبات حرفش مجبور به نصب تلگرام در حضور آقایان می‌شود که درنهایت همه دیدند کد فعالسازی برای شماره همراه سیدصالحی ارسال شد و او توانست بدون استفاده از هیچ فیلترشکنی تلگرام را روی گوشی خود فعال کند.»

نکته قابل توجه این است که برخلاف اینکه من از تلگرام استفاده نمی‌کنم ولی هنوز نتیفیکیشن‌های این اپلیکیشن روی صفحه موبایلم، اعلام می‌شود که این امر هم خود گواهی بر عدم اجرای درست فیلترینگ تلگرام است.

حالا هی ما بگوییم از پیام‌رسان ایرانی استفاده کنید، هی بگوییم «تلگرام» هم در فضای انحصاری «وایبر» روی کار آمد و جان گرفت، هی بگوییم آقا، برادر، رئیس، مدیر این فضا، فضای انحصار تلگرام نیست، خودت و ما را گول نزن، اما کو گوش شنوا؟ اصلا ما هیچ، ما نگاه... .

منبع: فرهیختگان

ارسال نظر: