تعیین رئیس جدید حزب مردمی اسپانیا

کدخبر: 2236935

«پابلو کاسدائو» به جای «ماریانو راخوی»، نخست‌وزیر برکنارشده اسپانیا، ریاست حزب مردمی این کشور را بر عهده گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پابلو کاسدائو» به جای «ماریانو راخوی» ریاست حزب مردمی اسپانیا را بر عهده گرفت.

پابلو کاسدائو سی و هفت ساله که در پارلمان اسپانیا عضویت دارد، روز شنبه به جای ماریانو راخوی به عنوان رئیس جدید حزب مردمی اسپانیا انتخاب شد. ماریانو راخوی اوایل ژوئن امسال استیضاح و از قدرت برکنار شد. ماریانو راخوی شش سال پیش به عنوان نخست وزیر زمام امور اسپانیا را به دست گرفت اما در این اواخر رسوایی فساد حزب حاکم اسپانیا موجب تضعیف جایگاه راخوی و در نهایت سرنگونی وی از قدرت شد.

خبر جایگزینی ماریانو راخوی با پابلو کاسدائو را روز شنبه «سورایا سائنز دی سانتاماریا» که برای تصدی ریاست حزب مردمی اسپانیا با پابلو کاسدائو رقابت کرد و از او شکست خورد، به مطبوعات و رسانه ها اعلام کرد. سورایا سائنز دی سانتاماریا که در گذشته فرد شماره دو دولت ماریانو راخوی بوده است، روز شنبه پیش از اعلام رسمی نتایج رای گیری در جمع روزنامه نگاران پیروزی کاسدائو را در انتخابات ریاست حزب مردمی تبریک گفت.

انتخاب کاسدائو در صدر حزب مردمی اسپانیا که همچنان اولین حزب بزرگ در پارلمان اسپانیا محسوب می شود، نشان دهنده متمایل شدن این حزب محافظه کار اسپانیا به جناح راست است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: