مدیر عامل اسبق سایپا

کاهش عرضه دلیل افزایش قیمت خودرو است

کدخبر: 2246647

مدنی گفت: دلیل افزایش قیمت خودرو این بود که بعد از افزایش قیمت دلار عده‌ای سمت بازار خودرو هجوم آوردند و سعی کردند از این راه ارزش اموالشان را حفظ کنند. همین مسئله باعث شد به مصرف کننده واقعی فشار وارد شود.

سعید مدنی مدیر عامل اسبق سایپا در گفتگو با « نود اقتصادی » در خصوص تفاوت زیاد قیمت خودرو بین کارخانه و بازار آزاد اظهار کرد: قیمت خودرو باید تابع شرایط اقتصادی کشور باشد. قیمت دلار معمولا در دوره اول دولت‌ها ثابت است ولی در دوره دوم افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: دلیل افزایش قیمت خودرو این بود که بعد از افزایش قیمت دلار عده‌ای سمت بازار خودرو هجوم آوردند و سعی کردند از این راه ارزش اموالشان را حفظ کنند. همین مسئله باعث شد به مصرف کننده واقعی فشار وارد شود.

مدیرعامل اسبق سایپا با انتقاد از نظام قیمتگذاری خودرو تصریح کرد: نظام قیمتگذاری خودرو در شورای رقابت کارخانجات خودروسازی را دچار بحران کرده و آنها نمی‌توانند خودرو به بازار عرضه کنند. همین کاهش عرضه باعث شده تا قیمت خودرو روند افزایشی به خود بگیرد.

مدنی با حمایت از حذف شورای رقابت در قیمتگذاری خودرو به «نود اقتصادی» خاطرنشان کرد: اگر تصمیم درباره حذف شورای رقابت از قیمتگذاری خودرو جدی باشد و ابلاغ شود حتما بعد از مدتی، قیمت کارخانه تفاوت زیادی با بازار نخواهد داشت. دولت یک تصمیم درستی که گرفت این بود که بازار ثانویه ارز راه انداخت. با این تصمیم تناسب خوبی در عرضه و تقاضا پیش می‌آید و قیمت خورو به خودی خود کاهش پیدا می‌کند.

ارسال نظر: