انتشار گزارش سازمان ملل درباره وضعیت تروریست‌های داعش

کدخبر: 2248076

حدود ۳ الی ۴ هزار تروریست داعشی در لیبی مستقر هستند و چیزی در حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار تروریست داعشی با وجود شکست آنها، همچنان در عراق و سوریه هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارشی که سازمان ملل روز دوشنبه منتشر کرد، حدود ۳ الی ۴ هزار تروریست داعشی در لیبی مستقر هستند در حالی که برخی از عوامل اصلی این گروه تروریستی به افغانستان منتقل شده اند. تعداد تروریست های داعش در عراق و سوریه حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر است که تقریبا به طور مساوی میان دو کشور تقسیم شده اند.

گروه نظارت بر تحریم ها وابسته به سازمان ملل هر شش ماه یک بار گزارش هایی در مورد وضعیت داعش و القاعده به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند.

گروه تکفیری تروریستی داعش زمانی بخش های وسیعی از خاک عراق و سوریه را کنترل می کرد، اما سال گذشته از موصل و رقه به عنوان اصلی ترین مقر های آن در عراق و سوریه بیرون رانده شد. این گروه تروریستی تا ژانویه ۲۰۱۸ به بخش های محدودی از خاک سوریه عقب رانده شد هر چند به موجب این گزارش، داعش در شرق سوریه از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار است.

در این گزارش آمده است داعش همچنان قادر به دست زدن به حملات در خاک سوریه است. داعش هیچ منطقه ای را در عراق تحت کنترل ندارد، اما همچنان عواملی در این کشور دارد که پنهان شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: