دیدار وزیر خارجه آمریکا با فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه

کدخبر: 2249427

وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفتگو کرده است.

بر اساس این گزارش، دیدار پامپئو و استفان دی میستورا در شهر واشنگتن انجام شده است. دو طرف در این دیدار توافق کردند که همه طرف های درگیر در جنگ سوریه باید در مسیر سیاسی گام بردارند.

پامپئو و میستورا همچنین توافق کردند که هرگونه مذاکره ای درباره بازسازی سوریه در صورتی که یک راهکار سیاسی وجود نداشته باشد که منجر به اصلاحات قانونی و برگزاری انتخابات زودهنگام نشود، گمانه زنی زودتر از موعد خواهد بود.

این نشست در شرایطی انجام شده است که برخی منابع خبری از احتمال حمله نیروهای ارتش سوریه به ادلب خبر می دهند. پامپئو و میستورا بر لزوم جلوگیری از وقوع بحران انسانی در ادلب تاکید کرده اند.

پامپئو در این دیدار گفت: گرچه ایالات متحده از بازگشت آوارگان به سوریه حمایت می کند ولی این اقدام تنها زمانی صورت خواهد گرفت که شرایط در سوریه کاملا امن باشد و بازگشت آوارگان با مشارکت نهادهای سازمان ملل صورت بگیرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: