در نشست خبری رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی مطرح شد

حمایت همه جانبه بسیج از تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی

کدخبر: 2251682

رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: با تمام توان و استفاده از همه امکانات سازمان بسیج به تولیدکنندگان داخلی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی کمک خواهیم کرد.

محمد رئیس‌زاده رئیس بسیج جامعه پزشکی در نشست خبری که صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد، درباره طرح شهید رهنمون که قرار است بزدی در تمامی کشور به صورت فراگیر به اجرا دربیاید ، گفت: این طرح یک برنامه سلامت جهادی است که قرار است به جای حضور موردی پزشکان، روانشناسان و پرستاران در مناطق محروم، تبدیل به حضور تیم‌های ثابت در یک منطقه به صورت منظم و دنباله‌دار شود.

وی ادامه داد: عمده‌ ترین دلیل این کار این است که خدمات براساس نیاز مناطق محروم باشد و در درازمدت باعث ایجاد شاخصه‌های مثبت درمانی و بهداشتی شود.

رئیس‌زاده تاکید کرد: بنابراین ارائه درمان محور کار ما نیست و رشد شاخص‌های درمانی و بهداشتی در اولویت قرار دارد. تا این لحظه 500 تیم در قالب طرح شهید رهنمون برای مناطق مختلف کشور تشکیل شده است که این تیم‌ها باید هر ماه یکبار با این رویکردی که اعلام شد در مناطق مشخص شده حاضر شوند که هم اکنون در 5 ماهه اول سال 97 بیش از 2500 مورد اعزام صورت گرفته است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس 100 تیم جهادی نیز در تهران فعال خواهند شد، گفت: تیم‌های شهید رهنمون از هفته دفاع مقدس در تهران نیز خواهند بود که انشاءالله این فعالیت‌ها به صورت مداوم در مناطق مختلف شهر تهران ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین قرار است که هرکدام از بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور به عنوان معین چند منطقه محروم را پشتیبانی کنند که تیم‌های شهید رهنمون نیز در همین قالب فعالیت خود را ادامه خواهند داد؛ البته بحث اعزام تیم‌های تک تخصصی را همچنان طبق روال سال‌های گذشته به مناطق محروم کشور خواهیم داشت.

رئیس‌زاده تصریح کرد: امیدواریم که با انجام این برنامه‌ها شاخص‌های بهداشتی و درمانی کشور رشد قابل توجهی را شاهد باشد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی با اشاره به مشکلات پیش آمده در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: بنا به اذعان مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ما در 10 سال اخیر رشد قابل توجهی در حوزه تولید تجهیزات پزشکی داشته‌ایم. البته رسالت بسیج جامعه پزشکی این است در شرکت‌های تولید دارویی و تجهیزات پزشکی تا آنجا که توان داریم حمایت کنیم و تمام شرکت‌های تولید اگر مشکلی در زمینه فعالیت خود دارند و فکر می‌کنند که ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های بسیج به انها کمک کنیم به ما مراجعه کنند و ما حتما با تمام توان از هیچ نوع همکاری و حمایت از تولید داخل دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: در 11 شهریور ماه یک نشست با حضور شرکت‌های تولیدی خواهیم داشت انشاءالله مشکلات حوزه تولید با همفکری فعالان حوزه و سیاستگذاران و مسئولان وزارت بهداشت بررسی و راهکارهای برون‌رفت از این وضعیت ارائه خواهد شد.

رئیس‌زاده گفت: یک تقاضا هم از پزشکان محترم داریم که در این شرایط تا می‌توانند بحث صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهند و از ایجاد درمان‌های ا لقایی تا حد توان جلوگیری کنند که این امر می‌تواند باعث ایجاد صرفه‌جویی بسیاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی شود.

ادامه دارد...

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: