در دیپلماسی وحدت در جهان اسلام مطرح شد؛

اتحادیه جهانی تقریب نهاد بانوان جهان اسلام در عراق راه‌اندازی شده است

کدخبر: 2252119

دومین نشست هم‌اندیشی «اجرای راهبردی دیپلماسی وحدت در جهان اسلام» با حضور اندیشمندانی از جهان اسلام همچون آیت‌الله اراکی، حجج اسلام تقوی، مصباحی مقدم، ابوترابی‌فرد و اعضای کمیسیون‌های مختلف این دیپلماسی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست، محمدی عراقی - رئیس هیأت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌ نهاد فرزندان شاهد - با بیان اینکه وضعیت جهان اسلام و تفرقه خوب نیست و ما اگر پرچم برادری را بین سران کشورهای اسلامی بگسترانیم این امر در ایجاد وحدت تاثیرگذار است، گفت: در دهه چهارم انقلاب باید شرایط خود را بازبینی کنیم. مقام معظم رهبری در حکم آقای اراکی برای تمدید سمت ایشان فرمودند «چشم‌انداز تقریبی حرکت به سمت تشکیل امت اسلامی واحد در مقابل اردوگاه استکبار یک امری ضروری است». ما باید ببینیم در کجای این چشم‌انداز قرار گرفته‌ایم و بر روی نقاط قوت تمرکز و نقاط عیب را برطرف کنیم.

در ادامه محمد عباسی ـ رئیس هیات موسس اتحادیه جهانی تقریب‌نهاد قهرمانان ورزشی ـ با بیان اینکه جمعی از قهرمانان ورزشی ما در عراق به دور هم جمع شدند و یک اتحادیه را تشکیل دادند و کشورهای اسلامی استقبال خوبی از آن داشتند، گفت: ما باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم و ورزش می‌تواند در امر وحدت بسیار اثرگذار باشد. جهت دادن به خروش‌های اجتماعی بخصوص در نوجوانان و جوانان بسیار تاثیرگذار است.

سیدمحمد حسینی ـ رئیس هیات موسس اتحادیه جهانی تقریب‌نهاد نویسندگان، هنرمندان و شعراء ـ با بیان این مطلب که این سه گروه تاثیر اجتماعی بسیار زیادی بر روی جوامع دارند و انبیا نیز همواره به این سه قشر اهمیت می‌دادند، تصریح کرد: ما در ایام کودتای 28 مرداد هستیم. در این تاریخ یکی از دستاوردها حضور نیکسون در ایران ایجاد یک نشریه خارجی بود که نشان می‌دهد دشمن از گذشته سعی داشته است از منظر فرهنگی بر روی ما تاثیر بگذارد. امروز هالیوود نیز به راحتی با کار سینمایی چهره ایران و اسلام را مخدوش می‌کند. ما هم باید از این ابزار هنر استفاده کنیم و یک طوفان رسانه‌ای ایجاد کنیم. برنامه‌های هنری مختلف می‌تواند وحدت‌آفرین باشد. متاسفانه امروز در این خصوص اقدامات کمی انجام شده است.

در ادامه رحماندوست ـ رئیس هیات موسس اتحادیه جهانی تقریب‌نهاد ایثارگران ـ با بیان این مطلب که این اتحادیه خواهان خون جوامع اسلامی در تقریب مذاهب است، گفت: ایثارگران پیش از پیش حساب خود را پر کرده‌اند. ماندگارترین مجاهدت کشورهای اسلامی زخم‌هایی است که بر تن دارند. این نشان‌دهنده این است که نهضت همواره زنده است. ایثارگران با الهام از سالار شهیدان انرژی می‌گیرند و برای حرکت به سمت آرمان‌های خود به سمت امام عصر (عج) حرکت می‌کنند. در تمام جهان مجروحین، شهدا و یا زندانیان بی‌گناهی وجود دارند که سرمایه‌های کشور هستند. ما در تمام عرصه‌ها برای جهانیان حرف داریم. از دبیرکل مجمع می‌خواهیم دبیرخانه مشترک بهتر عمل کند و ما هم تلاش می‌کنیم «آرمان‌نامه مشترک شهدا جهان اسلام» را تهیه کنیم تا رزمندگان مقابل کفر به حرکت دربیایند.

در ادامه ابراهیم عزیزی ـ رئیس هیات موسس اتحادیه جهانی تقریب‌نهاد حقوقدانان ـ با بیان اینکه ما در راستای تحقق منویات رهبری پیرامون دیپلماسی وحدت به برقراری ارتباط با نخبگان و حقوقدانان جهان اسلام و حتی کشورهای غربی پرداخته‌ایم، عنوان کرد: یکی از اقدامات ما تشریح حقوق بشر آمریکایی در اتحادیه بوده است و ما آنچه را که آمریکا سعی کرده است به عنوان حقوق بشر معرفی کند را برپا کرده‌ایم. انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس از منظر جهانی بسیار مورد تهاجم قرار گرفت. نقض حقوق بشر مردم مهاجر یکی دیگر از مسائلی است که در اتحادیه آن را بررسی کرده‌ایم و در نهایت به بررسی نقض معاهدات بین‌المللی مثل برجام و حمایت از کشورهای زورگو که به دیگران ظلم می‌کنند، پرداخته‌ایم.

همچنین در این نشست هم‌اندیشی طوبی کرمانی ـ رئیس هیات موسس اتحادیه جهانی تقریب‌نهاد بانوان جهان اسلام ـ با بیان اینکه اتحادیه جهانی زنان مسلمان نه‌تنها خود را تثبیت کرده بلکه در عراق شعبه خود را راه‌اندازی کرده است، گفت: من از همه اتحادیه‌ها تقاضا دارم که پیش از هرگونه نشست فیزیکی به سمت نشست‌های مجازی بروند. ما باید ببینیم بین دولتمردان و مردم و بالعکس توانستیم اعتمادسازی کنیم و باید این نوع اعتمادسازی را تمرین کنیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: