شهریور و نمایش‌هایی که کمتر دیده می‌شوند

کدخبر: 2252213

ماه شهریور زمان اجرای نمایش‌هایی است که به واسطه کمبود تبلیغات کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، در ماه شهریور گروه های جوان در سالن های مختلف تهران آثاری را روی صحنه می برند که کمتر مورد توجه قرار خواهند گرفت. در این مطلب برخی از این آثار را معرفی می کنیم:

«گولاگ» در تماشاخانه پالیز

نمایش «گولاگ» به کارگردانی سجاد تابش از 15 شهریور در سالن شماره یک تماشاخانه پالیز روی صحنه می رود. «گولاگ» نمایشی است که بر اساس نمایشنامه «کالیگولا» اثر آلبر کامو شکل گرفته است و سجاد تابش علاوه بر کارگردانی، نگارش این اثر را هم بر عهده دارد. «گولاگ» در حال حاضر تمرین های خود را برای اجرا در سالن شماره یک تماشاخانه پالیز، پشت سر می گذارد.

«روی پوست شهر» در مهرگان 2

نمایش «روی پوست شهر» به نویسندگی و کارگردانی علی جعفری از 4 تا 18 شهریور در سالن مهرگان 2 روی صحنه می رود. موضوع یا خلاصه ای از این نمایش منتشر نشده است و تنها گروه به یک نوشته اکتفا کرده اند: «گاهی اوقات همون لحظه ایی که نباید باشه سر وکله اش پیدا می شه. الان وقتش نیست لعنتی... من خیلی وقته که فراموشت کردم چی از جونم می خوای!؟ من به کاری که دارم می کنم خیلی فکر کردم. تمام احتمالات رو در نظر گرفتم. من باید این کار رو بکنم چون راه دیگه ای برام نمونده... خواهشن بفهم اینو، تو کلت فرو کن.»

معصوم احمدزاده، رضا قراگوزلو، ایمان عبادیان، زهرا طراحی، علی جعفری نیز بازیگران این نمایش هستند.

«خرس های پاندا» در تئاتر گندم

نمایش «خرس های پاندا» نوشته ماتئی ویسنی یک برای چندمین بار و این بار توسط فرزین فرزانه در تئاتر گندم روی صحنه می رود. امیر حسین بختیاری، آیلار شجری، آیناز شجری، سارینا صیفری، سحر عبدالمکی، فاطمه عطری، طنین علیخانی، فرزین فرزانه، محمدرضا نوذری، فاطمه نیکخواه بازیگرانی نمایشی هستند که از 19 مرداد اجرای خود را آغاز کرده اند و قرار است تا 20 شهریور به اجرای خود ادامه دهند.

«فرایند» در مولوی بزرگ

سالن مولوی از 29 مرداد میزبان نمایش «فرایند» به کارگردانی علی کرسی رز شده است و قرار است متن امیر ابراهیم زاده تا 20 شهریور در این سالن اجرا شود.

سپهر طهرانچی، مریم زارعی، مهرنوش حاجی خانی، بهراد سلاح ورزی، مازیار سیدین، دنیا دائمی، سعید کرمی، کیمیا کاوند بازیگران نمایشی هستند که داستان «کا» یک کارمند ارشد بانک را روایت می کند. کا بعد از ورود خانواده ای ناشناس به خانه اش تلاش می کند با کمک قانون، حقوق خود را به دست بیاورد.

«جدایی، رومئو، ژولیت» در محراب کوچک

مسعود طیبی که ابتدای امسال را در سنگلج و متنی از اکبر رادی آغاز کرده بود به سراغ متنی از خودش رفته و با بازی پوریا اصلان، هاله بهبودی، «جدایی، رومئو، ژولیت» را از 29 مرداد در سالن کوچک محراب روی صحنه برده است. این نمایش ماجرای آشنایی، ازدواج و جدایی یک دختر و پسر جوان را روایت می کند و طبق برنامه تا 16 شهریور به اجرای خود ادامه می دهد.

«راندوو» در مولوی کوچک

وحید منتظری از 30 مرداد نمایش «راندوو» را با بازی آبان حسین آبادى، فاطیما بهارمست، شهاب مهربان، على نورانى در مولوی کوچک روی صحنه می برد. سال گذشته فاطیما بهارمست با علی نورانی نمایش «توارد» را در مولوی کوچک تجربه کرده بود. این نمایش تا 23 شهریور به اجرای خود ادامه می دهد.

«غیرمنتظره» در کافه لبیستروپاپ

نمایش «غیرمنتظره» به کارگرانی و نویسندگی محسن احتشامی و بازی میلاد احتشامی، صیاد آیینه وند، نگین میرزایی، ستاره فخاری، آیدین زینال زاده از 29 مرداد تا 18 شهریور در کافه لبیستروپاپ اجرا می شود.

«غیرمنتظره» داستان چند جوان است که درگیر ماجراهای عاشقانه و پلیسی می شوند و تماشاگران به شکل غیر منتظره ای وارد بازی آنها می شوند و داستان پیش می رود، در نهایت با رای و نظر تماشاچی اتفاقات ویژه ای رقم خواهد خورد که قابل پیش بینی نخواهد بود.

کافه لبیستروپاپ در خیابان سمیه، بعد ازسپهبد قرنی، کوچه افشار، پلاک2 واقع شده است.

این گروه پیشتر این گیم تئاتر را در شهرکتاب دانشگاه تهران اجرا کرده بودند.

«پله» در سه نقطه

نمایش «پله» کاری از نگین خلیل زاده با بازی نگین خلیل زاده، عطیه علوى، علیرضا بهمنى از 26 مرداد تا 8 شهریور در تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می رود. خلاصه ای از داستان این نمایش منتشر نشده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: