پرداخت پاداش به یاری‌دهندگان پلیس در روسیه تا سقف ۱۵۰ هزار دلار

کدخبر: 2252386

سند جدیدی نشان می‌دهد وزارت کشور روسیه به افرادی که برای حل پرونده‌ها به پلیس یاری می‌رسانند، تا سقف ۱۵۰ هزار دلار پاداش پرداخت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، یک سند از وزارت دادگستری روسیه نشان می دهد شهروندانی که در حل پرونده ها به نیروهای پلیس کمک کنند، می توانند از پاداشی تا سقف 150 هزار دلار بهره مند شوند. پیش از این، ارائه پاداش و جایزه به یاری دهندگان به پلیس روسیه تنها به صورت خصوصی انجام می شد.

بر اساس این سند که به امضای وزیر کشور روسیه نیز رسیده است و در روزهای گذشته در وزارت دادگستری این کشور ثبت شده است، جوایز مالی برای کمک به حل پرونده ها و پیدا کردن افراد تحت تعقیب اکنون با بودجه وزارت کشور به شهروندان روس و اتباع خارجی پرداخت خواهد شد.

به این ترتیب، بازرسان و ماموران پلیس که معتقدند پرداخت جایزه و پاداش می تواند به پرونده هایشان کمک کند، باید درخواست خود را به اداره سیاست اقتصادی و مالی وزارت کشور روسیه که مسئولیت صدور مجوز برای این اقدام را بر عهده دارد، ارائه کنند.

یک وبسایت روسی به نقل از بازرسان پلیس این کشور اعلام کرده است آن ها مدت هاست که در انتظار صدور چنین فرمانی بوده اند؛ زیرا که پیش از این، پاداش ها به صورت خصوصی و از جانب قربانیان، خانواده هایشان و یا سازمان های غیردولتی و مقامات محلی پرداخت می شده است.

بر اساس گفته های منابع این وب سایت روسی، مبلغ کل این جوایز پرداختی در روسیه نزدیک به 100 میلیون روبل، معادل نزدیک به 1.5 میلیون دلار، بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: