تاج: چاره‌ای جز حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها نداریم/ استقلال به پروپییچ ۳۶۰ هزار دلار پرداخت کرد

کدخبر: 2263187

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: چاره‌ای به غیر از این نداریم که فوتبال را با قوانین فیفا اداره کنیم و سمت حرفه‌ای سازی برویم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در گفتگو با برنامه فوتبال یک درباره آخرین وضعیت تسویه بدهی های ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه ای اظهار داشت: چاره ای به غیر از نداریم که فوتبال را با قوانین فیفا اداره کنیم و سمت حرفه ای سازی برویم. همین موضوع ۱۲ بند است که ساختار سازمانی، داشتن هیئت مدیره، داشتن زمین از مفاد آن است. کار را از لیگ برتر شروع کرده ایم و لیگ دسته اول هم باید در مسیر حرفه ای سازی برود. با این کار در آینده مشکلاتمان کمتر می شود.

سال گذشته می توانستیم استقلال و پرسپولیس را از لیگ قهرمانان حذف کنیم

تاج افزود: واقعیت این است که ما از سال گذشته می توانستیم استقلال و پرسپولیس را مانند نفت تهران از لیگ قهرمانان آسیا حذف کنیم که در آن صورت تیم هایمان نمی توانستند در لیگ قهرمانان شرکت کنند و نشاط عمومی ایجاد نمی شد. در نتیجه تیم ملی هم قوی نبود و امکان اینکه از بهترین های آسیا شویم از بین می رفت. حتی نمی توانستیم در جام جهانی هم به آن شکل بدرخشیم.

فدراسیون و باشگاه ها مقصر مشخص نشدن طلب افراد نیستند

او ادامه داد: امسال باید بحث تسویه بدهی ها را جدی تر می گرفتیم و همین کار را هم انجام دادیم. اگر زمانی می گفتند بدهی استقلال یا پرسپولیس چه قدر است هرکس یک جوابی می داد و اعدادی مانند ۱۶۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیارد مطرح بود و هیچکس زیر بار بدهی ها نمی رفت. ما شرایط را به شکلی پیش بردیم که ۲ باشگاه در سایت خود اعلام کردند هرکسی از استقلال یا پرسپولیس طلب دارد آن را اظهار کند. اگر طلبکاری این کار را انجام نداد دیگر فدراسیون و باشگاه ها مسئولیتی برای پرداخت طلب او ندارند. البته تعداد زیادی طلب خود را مطرح کردند و پرونده های زیادی هم در کمیته انضباطی وجود داشت. تعداد زیادی از طلبکاران در کمیته تعیین وضعیت پرونده تشکیل دادند و برخی پرونده ها هم در کمیته استیناف مطرح شد.

۳۶ پرونده بدهی خارجی پرسپولیس بسته شد

تاج افزود: تمام بدهی ها آهسته آهسته روی کاغذ آمد و ما هم برای نخستین بار فهمیدیم بدهی واقعی استقلال و پرسپولیس چه قدر است. البته اگر طلبکاری بحث مطالباتش را اظهار نکرده باشد خودش مقصر است. برخی طلبکاران به دلیل علاقه ای که به ۲ باشگاه داشتند از دریافت پولشان صرف نظر کردند. به مدیران استقلال و پرسپولیس تکلیف کردیم بدهی ها را پرداخت کنند. پرسپولیس ۳۶ مورد بدهی خارجی داشت. از مانوئل ژوزه تا بسیاری از خارجی های دیگر از پرسپولیس طلبکار بودند، اما اکنون این باشگاه بدهی خارجی ندارد. نبودن پرونده باز از پرسپولیس در فیفا یک توفیق است.

کمیته بدوی از فردا مدارک تسویه حساب باشگاه ها را بررسی می کند

رئیس فدراسیون فوتبال درباره بدهی های داخلی استقلال و پرسپولیس گفت: این باشگاه ها بدهی خارجی شان را صاف کرده اند. نحوه صاف شدن بدهی هم به این شکل است که یا با بازیکن و مربی توافق می کنند یا به او چک داده و می گویند پولت را در فلان تاریخ پرداخت می کنیم که البته باید طلبکار این چک را قبول کند. به برخی بازیکنان و مربیان هم پول پرداخت شده است. در واقع اکنون باشگاه ها وضعیت مشخصی دارند. در حال حاضر اسناد و مدارک باشگاه ها تحویل داده شده و از فردا (شنبه) کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای به مدت یک هفته این مدارک را بررسی می کند. اگر هم به رای کمیته بدوی اعتراضی مطرح شود طلبکاران می توانند به کمیته استیناف بروند.

یازده باشگاه لیگ برتری مدارکشان را برای دریافت مجوز حرفه ای و ملی ارائه کردند

تاج ادامه داد: در مجموع می توانم بگویم اکنون سایپا ، ذوب آهن ، سپاهان و فولاد خوزستان مشکلی ندارند. از جمع ۱۶ باشگاه لیگ برتری ۱۱ باشگاه مدارکشان را تحویل داده اند و حتی برخی از آن ها با وجود حضور نداشتن در لیگ قهرمانان آسیا می توانند مجوز حرفه ای یا ملی بگیرند.

درست نیست اگر بگوییم هیچ خطری استقلال یا پرسپولیس را تهدید نمی کند

او درباره اینکه آیا در حال حاضر خطری پرسپولیس و استقلال را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تهدید می کند یا خیر، گفت: شاید حرف کاملی نباشد بگویم هیچ تهدیدی استقلال یا پرسپولیس را تهدید نمی کند، اما می توانم بگویم اکنون تمام بدهی ها مطرح شده و اسناد صاف شدن آن ها در اختیار فدراسیون قرار گرفته است. باید این مدارک را راستی آزمایی کنیم، اما می دانیم اکنون تمام بدهی های خارجی تسویه شده است.

استقلال به جای ۳۰ هزار دلار ۳۶۰ هزار دلار به پروپییچ پرداخت کرد

رئیس فدراسیون فوتبال درباره پرداخت طلب پروپییچ ، بازیکن کروات استقلال گفت: آخرین بازیکنی که با او تسویه حساب شده پروپییچ بوده که ابتدا حاضر بود ۳۰ هزار دلار از استقلال بگیرد، اما این مبلغ به او پرداخت نشد تا با شکایت از فیفا ۳۶۰ هزار دلار از استقلال بگیرد. حتی دادگاه CAS اعاده دادرسی استقلال را در پرونده پروپییچ نپذیرفت. این خسارت را پرداخت کردیم تا مدیران باشگاه ها متوجه شوند بازیکن خارجی تا ریال آخر پولش را دریافت می کند. با این شرایط باشگاه ها سراغ جذب بازیکن خارجی بی کیفیت که فقط نیمکت تیم را پر می کند نمی روند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: باید از مدیران باشگاه ها، وزارت ورزش و جوانان ، مربیان و بازیکنانی که شرایط را به شکلی پیش بردند تا درباره بدهی ها شفاف سازی صورت بگیرد تشکر کنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: