استقبال افغانستان از احتمال اعطای شهروندی به پناهجویان افغان در پاکستان

کدخبر: 2264924

وزیر مهاجرین افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که اعطای شهروندی به پناهجویان افغان در پاکستان اقدامی بزرگ است که می‌تواند تغییرات مثبتی در زندگی مردم ایجاد کند.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، «عمران خان» نخست وزیر جدید پاکستان اخیرا در گردهمایی در شهر کراچی گفته بود که به دو نیم میلیون پناهجوی افغان و بنگالی در این کشور شهروندی اعطا خواهد کرد.

این تصمیم نخست وزیر پاکستان واکنش مثبت وزارت مهاجرین افغانستان را در پی داشت.

«سید حسین عالمی بلخی» وزیر مهاجرین افغانستان تصریح کرد که با اجرایی شدن تصمیم نخست وزیر جدید پاکستان تغییرات مثبتی در زندگی پناهجویان افغان در این کشور بوجود خواهد آمد.

وی افزود: اعطای تابعیت به صدها هزار پناهجوی افغان در پاکستان گام بزرگی است.

وزیر مهاجرین افغانستان اظهار داشت: خرید سیم کارت، خدمات بانکی و سرمایه گذاری آزادانه از مزایایی هستند که مهاجرین افغانستان با دریافت شهروندی به دست خواهند آورد.

بلخی تصریح کرد، نمی دانم روند اجرایی اعطای شهروندی به پناهجویان افغان در پاکستان کی آغاز خواهد شد اما این تصمیم نخست وزیر پاکستان با قوانین بین المللی مطابقت دارد.

اخیرا نخست وزیر پاکستان مخالفتش با اخراج پناهجویان افغان از این کشور را اعلام کرد.

وی در گردهمایی به هوادارانش گفت که ظلم باید متوقف شود، چرا باید مهاجرین را محروم نگه داریم.

عمران خان گفته بود 2.5 میلیون مهاجر افغان و بنگالی در پاکستان تن به کارهای شاقه می دهند اما دستمزد ناچیزی دریافت می کنند، بنابراین اعطای شهروندی به این طبقه محروم را یکی از اولیت های کاری خود می دانم.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در پاکستان اعلام کرد که در حال حاضر 1.4 میلیون مهاجر افغان دارای مدارک اقامت و بیش از 4 صد هزار مهاجر غیرقانونی در این کشور زندگی می کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: