در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شناسایی بیش از ۱۴ هزار مرکز آموزشی دارای مجوز آموزش و پرورش/ شناسنامه دار شدن آموزشگاه‌های علمی تا پایان امسال

کدخبر: 2264990

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به فرآیند شناسنامه دار شدن مراکز آموزشی، گفت: تاکنون بیش از ۱۴ هزار مرکز در سامانه نام نویسی کرده اند.

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره شناسنامه دار شدن مراکز آموزشی اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون بسیاری از دستگاه ها مجوزهایی را برای برپایی کلاس های کنکور و دوره های آموزشی صادر کردند، برای شناسنامه دار کردن مراکز علمی و آموزشی دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، تنها مرجع صدور مجوز آموزش افراد زیر 20 سال، آموزش و پرورش است و متناسب با این قانون پیگیر هستیم تا تمام مؤسساتی که مشمول چنین قانونی نیستند، تحت پوشش قرار بگیرند.

زینی وند تصریح کرد: مؤسسات آموزشی که از سایر دستگاه ها مجوز فعالیت اخذ کرده بودند، در صورتی که هماهنگ با برنامه های آموزش و پرورش و در تعامل با هم فعالیت داشته باشند، اجازه فعالیت به طور مقطعی دارند و در شورای سیاست گذاری برای این موضوع تصمیم گیری کردیم.

راه اندازی سامانه ثبت مراکز علمی دارای مجوز قانونی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی از راه اندازی سامانه ای برای شناسایی مراکز دارای مجوز خبر داد و گفت: این مراکز بعد از وارد کردن اطلاعات تحت بررسی سازمان قرار می گیرند و برای آنها شناسنامه صادر می شود همچنین مجوز جدیدی برای آنها صادر می شود و در تابلوی مراکز، کد مدرسه و کد رهگیری درج می شود تا مردم امکان ارزیابی اصالت این مرکز را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۴ هزار مرکز مجاز در سامانه نام نویسی کردند، اظهار کرد: صحت سنجی اطلاعات مراکز در مراحل پایانی است و بعد از این مرحله پایش اطلاعات انجام خواهد شد و طبق برنامه ریزی ها پیش بینی کردیم تا پایان سال فرآیند شناسنامه دار شدن همه مراکز انجام شود.

زینی وند با اشاره به اینکه فرآیند شناسنامه دار شدن اقدامی زمان بر است، گفت: در سازمان به طور جدی پیگیر هستیم تا مراکز هرچه زودتر ساماندهی و شناسنامه دار شوند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره نظارت بر محتوای آموزشی تدریس شده در این مراکز اظهار کرد: بررسی این موضوع بر عهده سازمان پژوهش برنامه ریزی آموزشی است و از همکاران این سازمان درخواست داشتیم تا نظارت جدی بر محتوای این مراکز داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: