واشنگتن: پروتکل الحاقی ابزار مهمی برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران است

کدخبر: 2265148

دستیار وزیر خارجه آمریکا در سخنانی روز چهارشنبه اجرای پروتکل الحاقی را ابزار مهمی برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اشلی فورد، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور منع اشاعه اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران را برای نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران با اهمیت دانست.

در بیانیه ای که وزارت خارجه آمریکا از سخنان فورد منتشر کرده آمده است: «اجرای موقتی پروتکل الحاقی در ایران، بخشی اساسی از اختیارات بازرسی آژانس در این کشور به شمار می رود و ابزاری مهم برای نظارت بر تعهدات هسته ای این کشور است که به آژانس کمک می کند با احتمال بیشتری شروع مجدد فعالیت در زمینه تسلیحات هسته ای را شناسایی کند.»

کشورهای عضو آژانس پس از پذیرش پروتکل الحاقی موظف هستند اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های هسته ای و هرگونه فعالیت مرتبط با آن از جمله اطلاعات تحقیق و توسعه برنامه هسته ای، تولید اورانیوم و توریوم و هرگونه واردات و صادرات مرتبط با برنامه هسته ای، به آژانس ارائه کنند.

ایران ذیل توافق هسته ای سال 2015 پذیرفت به صورت داوطلبانه ذیل پروتکل الحاقی بر نظام پادمانی آژانس، دسترسی ارتقا یافته ای به بازرسان آژانس ارائه دهد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: