صد‌ها دونده به آرژانتین می‌روند

کدخبر: 2266594

صد‌ها دونده از کشور‌های مختلف در رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های المپیک جوانان شرکت می‌کنند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، و به نقل از کمیته ملی المپیک؛ در حالی که تنها ۱۴ روز تا شروع سومین دوره رقابت های المپیک تابستانی جوانان بوینس آیرس زمان باقی است، ۱۷۹ دونده از کشور های مختلف به این رقابت ها اعزام می شوند.

بنا به گفته فدراسیون جهانی دوومیدانی این دونده ها در برنامه های «خلاقانه» که به عنوان بخشی از این رقابت ها در نظر گرفته شده است شرکت می کنند. بنا به گفته تیم میزبانی این رقابت ها ۶۸۰ مکان برای دونده در این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است. قرار است دونده های این دوره در ماده های مختلف شرکت کرده که تیم میزبانی این دوره از رقابت های المپیک برای هر ماده برنامه های خاصی در نظر گرفته اند.

مسئولان فدراسیون جهانی دوومیدانی امیدوارند که با کسب این تجربه بتوانند در رقابت های المپیک توکیو ۲۰۲۰ هم آن ها را تجربه کنند. سومین دوره بازی های المپیک تابستانی بوینس آیرس از ششم تا هجدهم اکتبر با حضور ۳۹۹۸ ورزشکار زن و مرد از ۲۰۶ کشور جهان در این رقابت ها شرکت می کنند. آرژانتین برای اولین بار است که میزبان یک رویداد ورزشی بزرگ می شود و برای نخستین بار در این دوره از رقابت ها برابری جنسیتی رعایت شده و تعداد ورزشکاران زن و مرد مساوی است.

بیشتر بخوانید:

حریفان ایران در رقابت های کشتی المپیک جوانان آرژانتین مشخص شدند

پرچمدار کاروان ایران در المپیک جوانان آرژانتین معرفی شد

خوشقدم: با دست های خالی آماده المپیک جوانان شدیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: