انگلیس نگران گسترش نفوذ روسیه در جهان است

کدخبر: 2275053

وزارت دفاع انگلیس در گزارشی نسبت به افزایش حضور نظامی روسیه در عرصه بین‌المللی، بخصوص در قطب شمال، خاورمیانه و شمال آفریقا ابراز نگرانی کرده و خواستار تکمیل راهکار دفاعی ملی این کشور شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا» امروز نوشت: در گزارشی که از سوی وزارت دفاع انگلیس منتشر شده، آمده است که دولت انگلستان انتظار دارد نفوذ روسیه در عرصه بین المللی طی 10 سال آینده بیشتر از گذشته گسترش یابد و این مسئله بسیار نگران کننده است.

در این سند که روز دوشنبه در این رابطه منتشر شد، از دولت انگلستان درخواست شده تا راهکار دفاعی ملی در این رابطه در نظر گرفته شود تا تکمیل کننده اقداماتی باشدکه 3 سال قبل در نظر گرفته شده است. این گزارش باید هدایت کننده اقدامات دولت انگلستان برای مقابله با خطرات جدیدی باشد که از سوی روسیه این کشور را تهدید خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: «حضور نظامی روسیه در عرصه بین المللی، بخصوص در قطب شمال، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می تواند گسترش پیدا کند. افزایش حضور روسیه ممکن است باعث ایجاد روابط جدید و آمادگی برای توسعه همکاری ها در آینده باشد. در حال حاضر 60 درصد فروش تسلیحات نظامی روسیه در منطقه آسیا و اقیانوس آرام انجام می شود و به همین دلیل این منطقه برای صنایع دفاعی روسیه اهمیت دارای اولویتی یافته است.»

در این سند یادآوری شده است که در عین حال روسیه به دنبال امکان تعمیق روابط تجاری و دفاعی خود با چین است. ممکن است تماس های خود با دیگر کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا را افزایش دهد. مسکو از توسعه روابط نظامی با هند حمایت کرده و توافقات جدیدی با پاکستان انجام داده است.

نویسندگان این گزارش معتقدند که روسیه اصول سیاست خارجی خود در منطقه اوراسیا را نیز بدون تغییر در آینده پیش خواهد بود.

آنها همچنین معتقدند که ابتکارات دفاعی خارجی روسیه به عوامل داخلی از جمله کمبود تقاضا برای پیوستن به نیروهای مسلح این کشور بستگی دارد.

در این گزارش در مجموع نتیجه گیری شده که در روسیه در آینده نیز مدل «مدیریت دولتی» همچنان حفظ خواهد شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: