در بازرسی از کنسولگری عربستان در استانبول چند نمونه دی‌ان‌ای جمع‌آوری شد

کدخبر: 2275431

تیم تحقیقاتی ترکیه در پرونده ناپدید شدن روزنامه‌نگار مخالف عربستانی، در بازرسی از سرکنسولگری عربستان چندین نمونه دی‌ان‌ای جمع‌آوری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه در گزارشی درباره ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی ، روزنامه نگار عربستانی، پس از مراجعه به سرکنسولگری عربستان در استانبول و بازرسی از این مکان نوشت: تیم تحقیقات چندین نمونه دی ان ای از سرکنسولگری عربستان جمع آوری کرد.

تی آر تی با اشاره به اینکه بازرسی از سرکنسولگری عربستان در استانبول حدود ۹ ساعت به طول کشید، نوشت: در بازرسی از سرکنسولگری عربستان از روش موسوم به لومینول استفاده و با تاباندن اشعه مخصوص چندین نمونه دی ان ای جمع آوری شد.

تیم های ویژه تجسس پلیس استانبول نیز علاوه بر نمونه برداری از سرکنسولگری، از شبکه آب و فاضلاب مرتبط با ساختمان سرکنسولگری عربستان نیز نمونه برداری کردند. همچنین علاوه بر نمونه برداری از خاک باغچه، مخزن های زباله نیز برای بررسی به آزمایشگاه ویژه پلیس در منطقه «حالکالی» انتقال یافت.

گاراژ و چاه آب ساختمان که در گذشته از آن استفاده می شد نیز به دقت مورد بازرسی قرار گرفت.

جمال خاشقجی ۲ اکتبر برای انجام برخی کار های اداری وارد سرکنسولگری عربستان در استانبول شد. وی پس از آن تاریخف ناپدید شده است. منابع پلیس این موضوع را تایید می کنند که وی هیچگاه از ساختمان سرکنسولگری عربستان خارج نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: