عواقب مرگ جمال خاشقچی دامنگیر ولیعهد شد

هیأت علمای عربستان خواستار برکناری بن سلمان شد

کدخبر: 2275863

پس از انتشار نتایج اولیه تحقیقات پلیس ترکیه مبنی بر قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری کشورش در استانبول، هیات عالی علمای عربستان خواستار برکناری محمد بن سلمان ولیعهد این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری 'عربی 21'، هیات عالی علمای عربستان روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای با اشاره به اقدامات ظالمانه و سیاست های نادرست بن سلمان و تاکید بر مجرم بودن وی در قتل خاشقچی، خواستار عزل وی شدند.

این هیات در بیانیه خود با تاکید بر اقدامات اشتباه بن سلمان مانند دستگیری اهل علم و روشنفکران، انتشار فساد اجتماعی و اداری با به کار گرفتن افراد ناکارآمد، هدر دادن اموال عمومی بدون هیچ منفعتی، خواستار برکناری وی و انتخاب فردی مناسب برای این منصب شدند.

به گزارش ایرنا، ماجرای قتل وحشیانه خاشقچی، واکنش تند مجامع بین المللی را به مقامات سعودی به ویژه ولیعهد این کشور در پی داشته است. هرچند که ریاض تاکنون زیر بار جنایت خود نرفته اما شواهد و نتایج تحقیقات پلیس ترکیه خلاف این موضوع را ثابت می کند. اگر مشخص شود قتل خاشقچی به دستور عربستان صورت گرفته، جایگاه بن سلمان به شدت متزلزل می شود و حتی احتمال عزل وی هم وجود دارد. خاشقچی 59 ساله روز دوم اکتبر (10 مهر ) پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در ترکیه ربوده شد و شواهد حاکی از قتل و مثله شدن جسد وی دارد. وی پس از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت. او در مقالاتی که در روزنامه 'واشنگتن پست' نوشته بود، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد کرده بود.

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: