مرندی:

علت قتل خاشقجی سخنرانی علیه ترامپ است

کدخبر: 2277174

علت اصلی این اتفاقات از سخنرانی خاشقجی در آمریکا بوده که علیه ترامپ در سال گذشته داشته است، درست بعد ازاین سخنرانی قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت بن سلمان به او گفته می شود که حق نوشتن مقاله را ندارد.

به گزارش نسیم آنلاین دکتر محمد مرندی در برنامه «ذره بین» رادیو تهران گفت: علت اصلی قتل خاشقجی را سخنرانی خاشقجی در آمریکا در سال گذشته دانسته که علیه ترامپ داشته است.

جمال خاشقجی، نویسنده منتقد سعودی ۲ اکتبر(۱۰ مهرماه) به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و پس از آن ناپدید شد. دکتر مرندی در تحلیلی مرگ خاشقچی گفت: مرندی تحلیلگر سیاسی از دوستان مرحوم خاشقجی گفت : مهم ترین فرد در دفاع از سیاستهای عربستان خاشقجی بوده است که در طی سالهای گذشته طرفدار دولت سعودی بوده و بودجه ی بسیار زیادی داشته است.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به این که یکباره قتل خاشقجی اتفاق نیفتاده افزود: علت اصلی این اتفاقات از سخنرانی خاشقجی در آمریکا بوده که علیه ترامپ در سال گذشته داشته است، درست بعد ازاین سخنرانی قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت بن سلمان به او گفته می شود که حق نوشتن مقاله را ندارد.

به گفته مرندی؛ چند مطلب کنارهم باعث بزرگ شدن این قتل شده است، شیوه قتل او بوده که احمقانه مثل داعش بود. خاشقجی به دلیل شهرتی که خود سعودی ها برایش مهیا کرده بودند، بعد از قتلش نمی تونستند سکوت کنند چون ابروی خودشون می رفت.

مهم ترین علت بزرگ شدن این قضیه حماقت های بن سلمان در گروگان گیری نخست وزیر لبنان بود، محاصره کردن قطر و جنگ محرب یمن و جنایت های بی نظیر این رژیم در یمن، اما از همه مهمتر شکاف های عمیق همزمان در آمریکا به وجود آمده بعد از روی کار آمدن ترامپ.

این تحلیلگر سیاسی با بیان توضیحات بیشتر خاطر نشان کرد: چون بن سلمان به داماد ترامپ منتسب است، درحال حاضر مخالفین ترامپ به خاطر خصومتی که با ترامپ دارند حملات سنگینی به بن سلمان و ترامپ می کنند نه به دلیل اینکه دلشان به حال خاشقجی می سوزد.

ارسال نظر: