معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد

ضرورت جدا سازی آموزش دانشجویان پزشکی از دستیاران

کدخبر: 2282654

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جدا سازی آموزش دانشجویان پزشکی از دستیاران در بیمارستانهای آموزشی تاکید کرد و گفت: این جداسازی به ارتقای آموزش دوره پزشکی عمومی کمک می‌کند.

دکتر محمد اعتضاد رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه جداسازی آموزش دانشجویان پزشکی عمومی از دستیاران و فلوشیپ‌ها، به ارتقای آموزش دوره پزشکی عمومی کمک می‌کند، افزود: از آنجا که بیشتر بیماران در درمانگاه‌ها به صورت سرپایی ویزیت می‌شوند، کم توجهی به مسئله جداسازی آموزش باعث می‌شود که دانشجویان پزشکی عمومی نگاه کل گرا نسبت به نوع بیماری را از دست بدهند. وی آموزش طب سرپایی را مهمترین چالش در حوزه آموزش پزشکی عمومی دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای حل این چالش یک درمانگاه پلی کلینیک سطح ۱ برای آموزش دانشجویان پزشکی عمومی اختصاص داده است و این جداسازی از تداخل کاری دانشجویان پزشکی عمومی و دستیاران جلوگیری می‌کند و براساس این هدف این دانشجویان فیلد آموزشی متفاوت‌تری خواهند داشت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب که یکی از اهداف حوزه معاونت آموزشی نزدیک کردن آموزش پزشکی عمومی به استانداردها، بر اساس آموزش طب سرپایی است، اظهارکرد: بر این اساس آموزش دانشجویان پزشکی در درمانگاه پلی کلینیک در سطح یک و حداکثر دو انجام می‌شود و در بازنگری کوریکولوم آموزش پزشکی عمومی این نکته در نظر گرفته شده است. اعتضاد رضوی در ادامه به جذب دانشجویان خارجی در بحث بین‌المللی سازی بسته تحول آموزش پزشکی اشاره و افزود: این دانشجویان می‌توانند برای دانشگاه دارای منافع باشند. این منفعت تنها اقتصادی نیست بلکه حفظ استانداردهای آموزشی و داشتن مدیریت بین‌الملل به صورت مستقل در دانشگاه را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان به ویژه افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه و لبنان هم اینک در رشته‌های مختلف در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان به نحوه دریافت شهریه دانشجویان خارجی اشاره کرد و گفت: دانشجویان خارجی یک شهریه ثابت و متغییر دارند که با توجه به نوسانات ارز، شهریه بر مبنای ارز دولتی و به ریال محاسبه می‌شود اما هزینه تمام شده این دانشجویان به زودی مصوب و اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: